Sposoby na sporządzenie strategii pozycjonowania strony

Strategia pozycjonerska to zestaw taktyk i technik używanych do poprawy pozycji strony internetowej w Google. Celem strategii SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie, co może prowadzić do zwiększenia liczby leadów, sprzedaży i konwersji. Oto jak sporządzić strategię pozycjonowania:

1. Posiadanie powtarzalnego procesu

Po pierwsze, upewnij się, że masz jasność co do swojej oferty usług i podejścia, a także jak zamierzasz wykonywać pracę. W ten sposób będziesz pewniejszy podpisując kolejna umowę z klientem, lub rozpoczynając nowy projekt SEO. Aby było jasne, nie mówię, że Twoje podejście powinno być identyczne dla każdego projektu SEO. Musisz jednak mieć ramy co do tego w jaki sposób podchodzisz do pracy. W ramach projektu SEO zawsze znajdą się zadania, które można powtarzać. Dla każdego powtarzającego się zadania, stwórz szablon i zautomatyzuj, aby zaoszczędzić czas.

2. Ustal oczekiwania

Jednym z głównych powodów przez które projekty kończą się fiaskiem jest to, że oczekiwania nie zostały ustalone od samego początku. Za każdym razem, gdy rozpoczynasz nowy projekt SEO lub podpisujesz umowę z nowym klientem, przeprowadź z nim rozmowę wstępną, podczas której to zrobisz. W trakcie takiej rozmowy możesz omówić wiele kwestii, które sprawią, że obie strony zrozumieją zakres zaangażowania, swoje role i inne przydatne szczegóły. Podczas rozmowy poinformuj klienta o sposobach Waszej komunikacji. Jeśli jesteście elastyczni, możecie odnieść się do typów komunikacji, które preferują interesariusze, na przykład e-mail zamiast rozmowy telefonicznej. Następnie ustalcie harmonogram regularnych kontaktów. Rozmowa jest bardzo ważna. Dzięki temu dowiesz się jakie są oczekiwania danego klienta i będziesz mógł go poinformować o działaniach, które podejmiesz w celu osiągnięcia sukcesu.

3. Edukacja zainteresowanych stron

SEO jest jedną z tych branż, które brzmią jak inny język, jeśli ktoś nie ma żadnego doświadczenia. Jeśli klienci nie widzą wartości w tym, co robisz, projekty mogą pójść źle. Dlatego przy każdej okazji należy edukować interesariuszy. Wyjaśnij w słowach laika, jak praca, którą proponujesz przyniesie im korzyści. Pamiętaj, że klienci mają różne priorytety. Musisz więc zmieniać treść swoich dyskusji w zależności od odbiorców. Konsultant SEO powinien edukować swojego klienta.

4. Zarządzaj projektem

W zależności od Twojego biznesu lub firmy, zarządzanie projektem może wyglądać inaczej. Inaczej wygląda zarządzanie projektem, jeśli wykonujesz go samemu, a inaczej kiedy współdziałacie w zespole. Niezależnie od tego, upewnij się, że wdrażasz właściwe procesy zarządzania czasem, tak aby dostarczać projekty na czas i śledzić ich postępy. Dobrym pomysłem jest korzystanie z odpowiednich narzędzi współpracy, aby wszystko przebiegało sprawnie. Jeśli zarządzasz zespołem, upewnij się, że wszyscy regularnie spotykacie się, aby dzielić się ze sobą tym, co zrobiliście i czego się nauczyliście. Pamiętaj, że każda osoba ma inną osobowość, zestaw umiejętności, które wnosi. Zarządzasz więc nie tylko zadaniami, ale i ludźmi. A to wymaga również dobrych umiejętności w zakresie relacji.

5. Raportuj postępy

Wcześniej pisałem o regularnych rozmowach w celu omówienia projektu. Takie rozmowy są zazwyczaj okazją do omówienia zaległych zadań, omówienia przeszkód napotkanych po drodze, oraz wymiany pomysłów na temat projektu i zadawania pytań. Podczas tych rozmów można również rozmawiać o postępach Pod koniec każdego miesiąca i kwartału możesz dostarczać raporty, które pokazują postępy w projekcie. Następnie można je omówić podczas zaplanowanej rozmowy w cztery oczy. Na koniec projektu, możesz stworzyć bardziej szczegółową prezentację, która pokaże, co udało się osiągnąć. Niezależnie od wybranej metody raportowania, pamiętaj o poinformowaniu interesariuszy, kiedy mogą spodziewać się raportów. Raportowanie nie tylko pokazuje liczby, ale także pomaga utrzymać tempo projektu i sprawia, że klienci są bardziej zainteresowani pracą SEO.

Aby projekt SEO przyniósł wymierne korzyści zarówno klientowi, jak i Twojej firmie potrzeba zaangażowania i zadbania o wyżej wymienione czynniki. Im dłużej ktoś obraca się w branży SEO tym zazwyczaj lepiej wychodzi mu zarządzanie projektem. Jeśli jednak dopiero zaczynasz zajmować się zarządzaniem takimi projektami to wcale nie stoisz na straconej pozycji. Jeśli posiadasz szeroką wiedzę z dziedziny pozycjonowania stron, oraz chęci do pracy to prawdopodobnie Twój projekt zakończy się sukcesem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *