Wpływ treści na stronie na pozycjonowanie
Związek między pozycjonowaniem, a treścią na stronie
Pozycjonowanie stron internetowych jest trudną sztuką i opiera się na kilku podstawach. Musisz zadbać o techniczne aspekty strony, takie jak jej odpowiednia struktura, szybka prędkość ładowania, odpowiedni dobór tytułów, meta tagów. W innych artykułach na tym blogu możecie znaleźć wiele rad dotyczących tego, jak zadbać o techniczne aspekty na swojej stronie internetowej. W tym artykule skupię się na tym jak ważne dla pozycjonowania strony są treści zawarte na niej. Wyobraźmy sobie, że prowadzisz sklep z suplementami diety. Jaką masz szansę na to, żeby przebić się na czołowe miejsca w wyszukiwarkach mając tylko ofertę produktów i bloga z 50 artykułami? Niewielkie. Twój sklep nie zdobędzie ruchu z tzw. długiego ogona. Jeśli w Twoim sklepie oprócz produktów będzie 500 rzeczowych artykułów na temat suplementów diety masz zdecydowanie większe szanse na to, że Twoja marka zapadnie w pamięć, a tym samym znacząco zwiększasz szansę na to, że osiągniesz sukces w swojej branży.
Dlaczego warto tworzyć ciekawe treści?
1. Budowa zaufania do marki
Dzięki ciekawym treściom Twoja marka zyskuje zaufanie w oczach użytkowników. Jeśli Twoje artykuły są przydatne dla przeciętnego odbiorcy zapamiętuje on nazwę Twojej witryny i powraca na nią szukając kolejnych odpowiedzi, albo chcąc kupić produkt. Po pewnym czasie dzięki ciekawym artykułom Twoja marka staje się popularna i jest wymieniana w czołówce najlepszych marek w danej branży.
2. Więcej wejść na stronę
Dzięki ciekawym treściom zdobywasz więcej wejść na swoją stronę. Z badań wynika, że aż 92% zapytań do Google to zapytania bardzo niszowe, mające 0-10 wyszukiwań miesięcznie. Google ciągle rozwija swój algorytm i obecnie potrafi wychwycić część danego tekstu z artykułu, jeśli odpowiada on na zapytanie użytkownika. Warto więc postawić na treść. Nawet jeżeli Twój artykuł nie wejdzie na czołowe lokaty na frazy bardziej popularne, to może zbierać wiele wejść z niszowych zapytań.
3. Wyższe miejsca w wyszukiwarkach
Dla Google treść jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym. Portale z wieloma tematycznymi artykułami mają większa szanse na zajęcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy kluczowe. Portal który ma 500 wysokiej jakości artykułów o tematyce suplementów diety ma większą szansę na zajęcie wysokiego miejsca na frazę „suplementy diety”, niż portal który ma 50 artykułów o tej tematyce.
4. Większa szansa na linki od użytkowników
Dzięki ciekawym treściom zdobywasz szanse na pozyskiwanie naturalnych linków od użytkowników. Jeśli Twój artykuł będzie stanowił przewodnik poruszania się w danym temacie może zdobyć wiele linków od ludzi, którzy będą linkować do Ciebie na swoich blogach, forach, mediach społecznościowych. Oczywiście stworzenie takiego przewodnika jest trudnym zadaniem, ale warto poświęcić na to czas, gdyż w ten sposób zyskujesz szereg korzyści.

W jaki sposób zacząć tworzyć ciekawe treści?
Zacznij od zastanowienia się na czym się znasz. Jeśli posiadasz sporą wiedzę w danym temacie możesz stworzyć na wstępie kilkanaście artykułów. Następnie przeanalizuj swoją konkurencję i zrób badania słów kluczowych. Sprawdź jakie artykuły na stronach ma Twoja konkurencja. Zastanów się, czy jesteś w stanie samemu stworzyć artykuły na takie tematy. Przy badaniu słów kluczowych możesz pomóc sobie narzędziem Google Keyword Planner, dzięki któremu możesz odkryć nawet kilkaset słów kluczowych na których możesz skupić się. Oprócz kolejnych artykułów, staraj tworzyć się przewodniki. Tego typu treść jest bardzo ceniona ponieważ krok po kroku wyjaśnia w jaki sposób poruszać się po danym temacie. Pamiętaj o tym, aby Twoje artykuły na stronie nie były tylko ścianą tekstu. Dodawaj zdjęcia oraz filmy, dzięki temu Twoja treść stanie się bardziej przyciągająca dla użytkowników.
Czas spędzany na stronie przez użytkownika
Google potrafi określić ile czasu dany użytkownik spędza na Twojej stronie i czy do niej powraca. Jest to jeden ze współczynników na podstawie którego wyszukiwarka określa pozycję strony w wyszukiwarkach. Jeśli będziesz tworzył artykuły idąc na ilość i te artykuły nie będą miały wysokiej jakości, to wyszukiwarka to zauważy. Nie ma sensu więc pisać wielu artykułów zapchanych słowami kluczowymi, które nie będą stanowiły wartości dla użytkownika. Lepiej skupić się na jakości swoich artykułów. Dzięki temu zdobędziesz stałych czytelników, a Google uzna Twoją witrynę za wartą pokazywania większej rzeszy ludzi, a więc Twoje pozycje pójdą w górę.
Powiedzenie „content is king” zyskało na popularności wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmu Google. Możesz być pewien, że kolejne aktualizacje będą jeszcze bardziej doceniać witryny, które posiadają ciekawą treść.