Jak napisać ciekawy artykuł?

SEO to rozległa branża w której bardzo wiele czynników składa się na algorytm wyszukiwarki. Jeżeli chcesz przebić się w wynikach musisz zadbać o kilka podstawowych czynników, aby nie odstawać od konkurencji. Tym czynnikami są:

-Optymalizacja strony i techniczne SEO

Chodzi tu między innymi o tytuły na Twojej stronie, meta tagi, używanie odpowiedniego hostingu z unikalnymi IP, stworzenie strony na odpowiednim szablonie, sitemapy, sprawdzenie błędów serwera. Bez zrobienia podstawowego audytu, Twoja strona będzie słabsza od konkurencji i ciężko będzie zdobyć Ci wysokie miejsca w wyszukiwarkach.

-Odpowiednie linkowanie

Musisz zadbać, o właściwe podlinkowanie strony. Najlepiej jeśli wszystkie linki do Twojej strony będą pochodzić z własnego zaplecza, komentarzy i artykułów tematycznych, mocnych for, oraz katalogów stron i wizytówek NAP. Unikaj zaspamowanych miejscówek, ponieważ dodanie tam odnośników do Twojej witryny może osłabić jej moc. Są to podstawowe aspekty, o które musisz zadbać. W tym artykule zajmę się jednak czymś innym. Będzie to krótki poradnik na temat tworzenia contentu na stronę internetową. Artykuły na stronie są w zasadzie najważniejszym czynnikiem od którego zależy ruch na Twojej stronie www. Tworzenie właściwej treści jest procesem czasochłonnym, ale bardzo wartościowym.

Oto kilka najlepszych praktyk SEO, których należy przestrzegać przy tworzeniu treści:

-zbadaj słowa kluczowe w Twojej branży. Zawrzyj słowa kluczowe w tematach artykułów, oraz w miarę możliwości w treści artykułów.

-skup się na pisaniu unikalnych artykułów. Jest to niesamowicie istotne. Jeśli Twoje artykuły będą unikalne, Google zaindeksuje je dużo szybciej, a Twoja strona zacznie zyskiwać zaufanie w oczach wyszukiwarek.

-staraj się trochę odróżnić od konkurencji. W artykułach wyrażaj własne zdanie, postaraj się wyszukać interesujące tematy

-bądź na bieżąco z nowościami w branży

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wyróżniała się pod względem treści musisz skupić się na nich. Przebadaj strony konkurencji. Zastanów się na jakie tematy posiadasz odpowiednią wiedzę. Zastanów się czego brakuje na stronach konkurencji. Następnie usiądź i zrób listę tematów, na które jesteś w stanie stworzyć artykuł wysokiej jakości. Nie twórz tylko i wyłącznie treści reklamowych. Próbuj tworzyć treści, które mogą przyciągnąć użytkowników na Twoją stronę, tak aby stała się dla użytkowników wyszukiwarką ciekawych treści. Dzięki temu w okresie długoterminowym zyskujesz szansę na to, aby zdobyć klientów.

Jakie tematy są godne uwagi?

-przedstawienie wyników własnych badań

-opis nowości w Twojej branży. Nowości zawsze przyciągają uwagę użytkowników. Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w swojej branży.

-przedstawienie nowego produktu lub usługi

Jaka powinna być długość artykułu?

Jeśli chodzi o kwestię długości tekstu nie ma co do tego sztywnych ram. Czasami artykuł mający 3000 znaków będzie znacznie ciekawszy i bardziej wartościowy dla użytkownika od artykułu na 10 000 znaków. Algroytm Google cały czas rozwija się i jest w stanie określić czas spędzany na Twojej stronie i na danym artykule. Nie jest więc powiedziane, że krótszy, lecz bardziej treściwy artykuł będzie miał mniejsze znaczenie w SEO. Najistotniejsze jest, aby w artykule znalazły się wszelkie informacje, których poszukuje użytkownik. Spraw, aby treść którą przedstawiasz była wciągająca. W artykule możesz umieścić statystyki, cytaty, oraz obrazki. Sprawi to, że artykuł może być lepiej odebrany przez użytkownika. Po napisaniu artykułu, nie zapominaj o tym, aby poświęcić trochę czasu i sprawdzić go pod względem składności. Zastanów się, czy artykuł jest spójny i zawiera informacje, które mogą przyciągnąć użytkownika.

Tworzenie ciekawych i unikalnych treści na swoją stronę www jest zadaniem, które wymaga wiele czasu i cierpliwości. Musisz liczyć się z tym, że może minąć wiele czasu zanim Twoja treść zacznie być popularna. Jednak warto poświęcić swój czas na tworzenie artykułów, ponieważ dzięki nim możesz zdobyć wyższą pozycję w Google i zacząć być postrzegany jako specjalista w swojej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *