Jak wypozycjonować stronę www? Poradnik dla początkujących

Czym Jest SEO? Historia pozycjonowania w skrócie

Pozycjonowanie stron to inaczej wdrażanie wszelkich możliwych działań, aby Twoja strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania na istotne dla Ciebie frazy kluczowe. Brzmi to banalnie, ale prawda jest taka, że SEO jest dziedziną, która nigdy się nie kończy. Historia SEO zaczęła się w połowie lat 90-tych, kiedy to internet był jeszcze niewielkich rozmiarów. Termin SEO został użyty po raz pierwszy w 1997 roku w USA na Uniwersytecie Stanforda. Do Polski termin dotarł kilka lat później. Dość szybko okazało się, że algorytm Google działa w zdefiniowany sposób. Na początku obecnego wieku pozycjonowanie było dosyć proste- aby Twoja strona znalazła się wysoko wystarczało dostarczać wielu linków. Im więcej odnośników zewnętrznych miała Twoja strona, tym zazwyczaj była wyżej w wynikach wyszukiwania. Wraz z upływem kolejnych lat, Google rozwijało swoją wyszukiwarkę i dziś pozycjonowanie wygląda całkowicie inaczej niż choćby kilka lat temu.

Jak działa wyszukiwarka?

Szukając informacji w interesującym Cię temacie, zazwyczaj wchodzisz na stronę google.pl wpisując hasło, które Cię interesuje. Po wpisaniu hasła otrzymujesz wyniki. Pytanie brzmi: co zrobili właściciele stron, które są w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, że ich strona znalazła się tak wysoko?

Odpowiedź brzmi- wyszukiwarka działa według swojego algorytmu. Aczkolwiek dzisiejszy algorytm jest już zaawansowany, Google często korzysta ze sztucznej inteligencji, aby ich wyniki wyszukiwania stały się jak najlepsze. Dlatego, chcąc przebić się na jakąkolwiek frazę o średniej skali trudności, musisz wdrożyć proces strategiczny, który krok po kroku poprowadzi Cię na wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Podstawy pozycjonowania

Jeśli jesteś początkujący, zaczynasz zastanawiać się co zrobić w danej kolejności, aby awansować na wyższe pozycję w rankingach Google i zdobyć klientów dzięki SEO. Oto najważniejsze działania, które musisz wykonać, aby móc znaleźć się na szczytach wyników:

1. Zadbaj o optymalizację strony

Optymalizacja strony to zbiór działań, które wpływają na wyniki Twojej strony w Google. Zawartość strony, która jest właściwie zoptymalizowana będzie bardziej zrozumiała dla algorytmu wyszukiwarki, co przełoży się na wyniki.

Oto jak wygląda proces optymalizacji:

Optymalizacja kodu strony

Optymalizacją kodu strony nazywamy szereg działań dostosowujących kod źródłowy strony, aby:

-wyszukiwarki miały prostsze zadanie podczas przeszukiwania. Zoptymalizuj hierarchię nagłówków HTML (H1, H2, H3), metatagi, elementy serwera, hiperłącza.

-witryna ładowała się szybciej w przeglądarce. Sprawdź objętość kodu, konfiguracje połączeń, a także wagę grafiki.

– strona była zgodna ze standardem W3C, które obejmują takie kwestie jak:

-tworzenie protokołów http

-tworzenie stron w języku HTML i XHTML

-standardy CSS, XML itd.

Spełnienie standardów W3C sprawi, że Twoja witryna będzie się poprawnie wyświetlała w każdej przeglądarce. Właściwie przeprowadzona optymalizacja kodu strony sprawi, że roboty Google będą z łatwością poruszać się po Twojej stronie głównej i podstronach. Jest to podstawowy aspekt, od którego powinieneś zacząć.

Optymalizacja grafiki

Dzięki zoptymalizowaniu grafiki Twoja strona stanie się czytelniejsza. Najważniejszymi aspektami optymalizacji grafiki są:

-przycinanie obrazu, aby wyświetlała się tylko jego najważniejsza część

-modyfikowanie rozmiarów grafiki, dostosowanie rozmiaru do szablonu witryny

-wykorzystywanie kompresji obrazu

2. Analiza słów kluczowych

Rozpoczynając pozycjonowanie się w internecie musisz określić kluczowe frazy, na które chcesz uzyskać wysoką pozycję. Zazwyczaj na początku wybierasz zaledwie kilka fraz na które chcesz znaleźć się wysoko. Jest to błędem. W poważniejszych biznesach można wybrać nawet kilka tysięcy fraz na które powinieneś się znaleźć. Aby zrobić szczegółową analizę słów kluczowych, poświęć kilka godzin i zrób listę dodatkowych fraz na które chciałbyś, aby Twoja strona była w pierwszej dziesiątce wyników. Powinieneś skorzystać z narzędzi do analizy słów kluczowych, takich jak:

-Planer słów kluczowych

-Senuto

-Semstorm

-Ubersugget

W dalszej części artykułu, omówię dokładniej w jaki sposób korzystać z tych narzędzi.

W jaki sposób ocenić czy warto inwestować w daną frazę kluczową?

Najważniejsze aspekty to wyszukiwalność- średnia liczba miesięcznych zapytań, oraz konkurencyjność- tzw. trudność danej kluczowej frazy. Jednakże prowadząc mniejszy biznes możesz na wyczucie uznać, że dane słowo kluczowe będzie pomocne. Prowadząc przykładowo firmę budowlaną w Tarnowie, dość szybko powinieneś określić zasób słów kluczowych. W takiej sytuacji niekoniecznie musisz używać programów do analizy fraz kluczowych. Są one bardziej przydatne w większych biznesach, oferujących usługi na terenie całego kraju. Postaraj się zrozumieć intencje użytkowników kierujących dane zapytania do wyszukiwarek. Ich zamiary dzielą się na 4 podstawowe kategorie:

– informacyjne – aby znaleźć konkretną informację

– nawigacyjne- służące do znalezienia konkretnej marki lub firmy, produktu, usługi

– komercyjne– zapytanie informujące o decyzjach zakupowych, ale nie powiązane z bezpośrednią konwersją. Przykładem takiego pytania jest „najlepsze usługi pozycjonowania”

– transakcyjne – zapytania związane z zakupem

Zrozumienie zamiaru wyszukania danego słowa kluczowego pomaga w określeniu jaki rodzaj ruchu powinieneś zdobyć, aby mieć jak największą konwersję. Szczególnie w dużych branżach ta gałąź wciąż jest niedoceniana- wciąż można znaleźć wiele niszowych fraz, które mogą spowodować wysoki współczynnik konwersji. Warto więc zainwestować swój czas w zrobienie konkretnej analizy słów kluczowych.

3.Struktura strony internetowej

Struktura strony to kolejny bardzo ważny element prawidłowego funkcjonowania strony. Właściwie zbudowaną witrynę pozycjonuje się znacznie łatwiej.

Czym jest struktura strony www?

Mówiąc w skrócie struktura strony to sposób organizacji treści na stronie. W zależności od rodzaju strony internetowej struktura może być prosta, kilkupoziomowa, jak i jeszcze bardziej skomplikowana. Struktura powinna być stosunkowo prosta i powinna umożliwiać sprawną nawigację wewnątrz strony. Pamiętajmy, że struktura strony jest przewodnikiem dla bota Google, który indeksuje kolejne podstrony naszej witryny/sklepu internetowego. Odpowiednio uporządkowana strona jest ważna także ze względu na przyjazność dla odbiorców. Użytkownik wchodząc na Twoją stronę, powinien szybko odnaleźć interesujące go informacje, bez błądzenia po stronie.

Planując strukturę swojej strony, kieruj się kilkoma podstawowymi zasadami:

-buduj stronę zgodnie z zasadą trzech kliknięć. Staraj się, aby podstrony były dostępne dla użytkownika za pomocą trzech kliknięć.

-miej ograniczoną ilość głównych kategorii. Jeśli prowadzisz stronę usługową wystarczy Ci kilka kategorii głównych. Nie przesadzaj z ich ilością.

-sprawdź poprawność odnośników – zadbaj, żeby na Twojej stronie znajdowały się aktualnie działające linki wewnętrzne i zewnętrzne.

4.Analiza konkurencji

Kolejnym krokiem który musisz bezwzględnie podjąć, jest analiza konkurencji. Na podstawie dobrze sporządzonej analizy będziesz w stanie przemyśleć swoją strategię linkowania i budowania treści na stronie. Inaczej wygląda konkurencja na frazę „kwiaciarnia Nowy Targ”, a inaczej na frazę „suplementy diety”. Wykonaj pełną analizę konkurencji. Sprawdź treść artykułów na ich stronach. Przeanalizuj strony, które są wyżej w wynikach wyszukiwania, jak i te które są niżej. Następnie wyciągnij własne wnioski i zastanów się, dlaczego dana strona jest wyżej od innej. Zadaj sobie kilka pytań, np. czego brakuje tej stronie, która jest niżej?

Użyj narzędzi SEO takich jak:

-Eksplorator linków MOZ

Open link profiler

-Ahrefs

-Ubersugget

Dzięki solidnie wykonanej analizie konkurencji jasno określisz na czym stoisz. Jeśli chcesz zacząć działać w branży w której jest wielka konkurencja, określisz mniej więcej na których frazach skupić się na początku, żeby zdobyć podstawowy ruch. Wraz z upływem czasu i rozwojem swojej strony możesz zacząć rywalizować o wysokie pozycje na trudniejsze frazy.

5. Pisanie artykułów

Tworzenie treści na swoją stronę internetową jest kolejnym zadaniem, które musisz podjąć. Jeśli uważasz, że nie masz talentu pisarskiego, masz tylko dwa wyjścia – przełamać się, albo zacząć korzystać z usług copywritera. Niestety, ale jeśli chcesz podjąć rywalizację w branży w której jest duża konkurencja, Twój budżet przeznaczony na zapełnienie treści na stronie musiałby być bardzo wysoki. Dlatego lepszym wyjściem dla Ciebie będzie, jeśli jednak skupisz się na tym, żeby samemu dostarczyć jak najwięcej wysokiej jakości treści.

Jak to zrobić?

-skorzystaj z wiedzy, którą już posiadasz. Skoro zdecydowałaś się na rywalizacje z innymi w danej branży, to na pewno posiadasz już wiedzę na branżowe tematy. Usiądź w spokoju i sporządź listę tematów, na które jesteś w stanie napisać artykuł, który będzie miał wartość dla użytkownika.

-pisz artykuły unikalne. Google rozwija się z każdym rokiem. Treści dostarczane z generatora tekstów nie mają dla Google praktycznie żadnej wartości pozycjonerskiej, nie mówiąc już o tym, że użytkownik widząc taką treść, bardzo szybko opuści Twoją stronę. Musisz przyłożyć się do tworzenia kolejnych artykułów. Po pewnym czasie, sam zauważysz że dzięki temu zwiększasz ruch na swojej stronie www.

-regularnie poszerzaj wiedzę z Twojej dziedziny. Na pewno w Twojej branży są specjaliści, posiadający wiedzę jeszcze szerszą od Twojej. Czytaj regularnie ich blogi, a po jakimś czasie zaczniesz wpadać na kolejne pomysły dotyczące artykułów na Twojej stronie

– przedstawiaj nowości w swojej branży. Ludzie zawsze byli ciekawi każdych nowości. Musisz stale podążać za nowymi trendami w branży w której działasz. Dzięki temu masz szansę wyprzedzić konkurencję w długim terminie czasu.

-w artykułach staraj się przedstawiać jak najbardziej wartościowe informacje, które mogą być poparte konkretnymi badaniami na dany temat. Użytkownik czytając Twój artykuł musi być zaciekawiony. Skup się na jakości artykułu. Przyjęło się, ze artykuł mający 3000-4000 znaków jest już zauważany przez wyszukiwarki. Nie znaczy to jednak, że osiągając tę liczbę masz zakończyć artykuł. Jeśli masz dobre pomysły na dalsze pisanie, staraj się, aby artykuł był jak najdłuższy i nie tracił przez to pod względem jakościowym.

-po napisaniu artykułu, sprawdź go pod względem spójności i ortografii. Artykuł musi być zrozumiały dla użytkownika.

6. Korzystanie z kampanii reklamowych

Korzystanie z kampanii reklamowych może być opłacalne zarówno dla firm, które dopiero rozpoczynają rywalizację o pozycję na rynku, jak i dla tych, którzy działają w branży od wielu lat. Ważną kwestią, która nada sens Twojej kampanii reklamowej jest dobranie odpowiedniej strategii. Opracowanie skutecznej kampanii reklamowej nie jest prostym zadaniem. Poniżej opiszę kilka kroków, które mogą przyczynić się do skuteczności Twojej kampanii:

-Odnajdź swoją grupę odbiorców

Na początku musisz zastanowić się do kogo kierowany jest Twój produkt bądź usługa. Musisz określić cel swojej kampanii – czy ma ona na celu przyciągnięcie nowych osób na Twoją stronę www, czy może chcesz skoncentrować się na użytkownikach, którzy są już skupieni wokół Twojej marki. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę w danej branży, a Twoja strona wygląda wiarygodnie, posiada już sporą ilość treści, ale nadal nie przebiła się w wynikach wyszukiwania, to warto zainwestować w reklamę, aby przyciągnąć na stronę nowych użytkowników, którzy zapoznają się z ofertą zawartą w Twoim sklepie/stronie i ją zapamiętają. Tego typu strategia może przynieść potem efekt długoterminowy.

– Zoptymalizuj koszty poniesione za swoją reklamę

Utworzenie konta Google Ads jest darmowe. Za wdrożenie kampanii należy już rzecz jasna zapłacić. Reklama Google Ads jest elastyczna, wielkość budżetu można modyfikować. Poniżej wyjaśnię kilka skrótów funkcjonujących w branży związanych z wyborem rozliczeń reklamy internetowej. Chodzi tu o CPC i CPM.

CPC jest jednam z popularniejszych modeli rozliczeń. W Google Ads ten model oznacza płatność wtedy gdy użytkownik kliknie w reklamę. Samo wyświetlanie reklam nie powoduje naliczenia opłaty. Model ten jest preferowany przez wiele firm, ponieważ koszty są naliczone gdy użytkownik jest realnie zainteresowany usługą. Średni koszt kliknięcia oblicza się, dzieląc łączny koszt kliknięć przez łączną liczbę kliknięć. Jeśli Twoja reklama wygenerowała 1000 kliknięć, z czego połowa z nich kosztowała 0,20 zł, a druga połowa 0,30 zł to całkowity kosz kliknięć wynosi 250 zł. Należy podzielić 250 przez 1000. Uzyskany wynik to średnia CPC, która wynosi w tym przypadku 0,25 zł. Ten model rozliczeń należy wybrać jeżeli chce się mieć pewność, że płaci się za reklamę tylko dla użytkowników bezpośrednio zainteresowanych ofertą, a nie tylko chcących zobaczyć reklamę. CPM jest kolejnym z najczęściej używanych metod rozliczeń reklamy internetowej. CPM oznacza, że płacimy za wyświetlenie danej reklamy przez 1000 użytkowników. Plusem dla reklamodawcy jest to, że może wyznaczyć górną granicę CPM, a więc może określić sumę jaką jest w stanie zapłacić za 1000 wyświetleń reklamy. Jeśli reklamodawcy zależy na celach sprzedażowych CPC okazuje się być lepszym rozwiązaniem niż CPM, które sprawdza się jeśli celem Twojej kampanii jest zwiększenie świadomości marki.

7. Link building- W jaki sposób pozyskiwać linki do swojej strony www?

Zdobywanie linków z odpowiednich miejscówek jest kolejną bardzo ważną częścią strategii zwiększającej ruch na stronie, a tym samym zwiększenia sprzedaży. Linki z silnych miejscówek pomagają w pozycjonowaniu strony. Kiedyś SEO było prostsze, wystarczyło skupić się na zdobyciu wielu linków, nie patrząc aż tak mocno na ich jakość. Obecnie czynnik jakościowy jest zdecydowanie ważniejszy. Linki ze słabych, zaspamowanych miejscówek mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Aby więc, link building pomógł Twojej stronie musisz sporządzić odpowiednią strategię doboru linków. Poniżej opisze kilka najważniejszych metod linkowania.

Linki z katalogów

Katalogi internetowe jeszcze 10 lat temu były głównym sposobem na zdobywanie linków w polskim SEO. Zdecydowana większość początkujących zaczynała właśnie od tej metody linkowania. Istniała bardzo szeroka oferta darmowych katalogów, które były różnej jakości. Jako, że algorytm google działał wtedy na innych zasadach i liczyła się głównie ilość linków, to samymi odnośnikami z katalogów można było wbić się na miejsce w pierwszej dziesiątce na frazy, które są określane jako średnie trudne do pozycjonowania. Obecnie nie ma już darmowych katalogów, które miałyby moc pozycjonerską, co nie oznacza, że nie można znaleźć katalogów, które mogą podnieść Twoją pozycję w google. Są one jednak płatne. Warto zdobywać linki z takich katalogów, i traktować je jako jedną z kilku form link buildingu.

Linki z for

Linki z for internetowych również były bardziej znane kilka lat temu. Obecnie ta metoda linkowania jest trochę niszowa. Osobiście uważam, że linki z for internetowych nadal mają swoją wartość. Najważniejszą i najbardziej czasochłonna kwestią jest stworzenie listy for, na których możesz dodać linka, którego nie usunie administrator. Na stworzenie takiej listy musisz poświęcić kilka-kilkanaście godzin. Uważam, ze warto zaimplementować ten sposób link buildingu, który podobnie jak linki z katalogów urozmaici profil linków kierujących do Twojej strony.

Linki z prywatnych stron ogólnotematycznych

W obecnym czasie uznawane są za jeden z najbardziej efektywnych sposobów pozycjonowania. Takie linki mają dużą przewagę nad innymi- ponieważ pochodzą ze stron, które są podlinkowane, mają swoją historię i dużo treści. Obecnie, aby Google uznało stronę za zaufaną, ta musi posiadać wiele unikalnej treści. Link zdobyty z artykułu mającego 2000-4000 znaków ma swoją wartość. Minusem jest to, że za takie linki należy zapłacić, jednak nie są to jakieś wielkie pieniądze. Warto więc wydać część swojego budżetu SEO na zakup takich linków.

Linki z ksiąg gości

Jest to jeden z niedocenianych sposobów na linkowanie strony. Faktem jest, że trudno znaleźć księgi gości, które nie byłyby zaspamowane, ale jeśli poświęcisz na to kilka-kilkanaście godzin to powinno udać Ci się to zrobić. Linki z ksiąg gości mają wiele plusów. Wiele ksiąg ma długoletnią historię i jeśli nie są zaspamowane, to taki link potrafi mieć sporą moc. Kolejnym plusem jest to, że istnieje wiele różnych skryptów na których zainstalowane są księgi gości. Linki, które zdobędziesz nie będą więc na jedno kopyto. Uważam, że warto zastosować tę metodą linkowania, nawet dla większej różnorodności linków, które prowadzą do Twojej strony. Oczywiście, dodając linki do ksiąg, należy omijać te, które są zaspamowane.

Linki Edu, gov

Linki tego typu od zawsze były pożądane na rynku SEO. Obecnie nadal rekomenduje się pozyskiwanie linków tego typu, ponieważ odpowiednia baza odnośników prowadzących do Twojej witryny z linków edu, gov może zwiększyć zaufanie google do Twojej strony www.

Linki edu- są to linki, które pochodzą ze stron edukacyjnych. Domeny .edu mają długa historię i są zaufane dla google.

Domeny .gov są to domeny rządowe, a więc również zaufane dla wyszukiwarek.

Wizytówki NAP

Skrót NAP pochodzi od pierwszych literek name, adress, phone. Wizytówki NAP to nic innego, jak po prostu dane firmy. Udostępnione dane zawierają jeszcze adres e-mail, adres strony internetowej, oraz opis działalności. Tworząc wizytówkę NAP pamiętaj o tym, by dane związane z Twoją działalnością były aktualne. Do polecanych stron, gdzie można utworzyć wizytówkę należą:

  • Mapy Google,
  • Panorama Firm,
  • Targeo,
  • Yellowpages,
  • Msp.money.pl/baza-firm,
  • Cylex.pl

Wizytówki NAP ostatnimi czasy stały się bardzo popularne i uznawane są za jedną ze skuteczniejszych metod pozycjonowania. Poniekąd można stwierdzić, że jest to prawdą, ale najważniejsze jest, aby wizytówka została stworzona na mocnej domenie, która jest zaufana w oczach Google.

Linki z mediów społecznościowych

Promocja i linkowanie z mediów społecznościowych to kolejna popularna strategia zdobywania linków. Metoda ta budzi jednak sporo kontrowersji- chodzi głównie o to, że takie linki mają w zdecydowanej większości atrybut nofollow. Google kilkukrotnie zmieniało wersję, co do tego, czy linki z mediów społecznościowych mają moc pozycjonerską. Według moich prób na kilku własnych stronach www, takie linki pomagają w pozycjonowaniu. Media społecznościowe takie jak facebook, twitter, czy instagram są zaufanymi stronami i warto stworzyć tam profil, który będziesz promował. Oczywiście, jeśli decydujesz się na tę metodę SEO, jako dywersyfikację linków, konieczne znalezienie jest szerszej listy portali społecznościowych.

Zbudowanie własnego zaplecza pozycjonerskiego

Własne zaplecze SEO jest najpewniejszym, a zarazem najbardziej kosztownym i czasochłonnym sposobem na pozyskiwanie linków. Zaplecze może być postawione na porzuconych domenach z historią, które są już podlinkowane, albo na platformach blogowych. Druga opcja jest darmowa, ale jej minusem jest to, że musisz od początku zacząć linkować swoje blogi. Aby takie zaplecze nabrało mocy pozycjonerskiej potrzeba sporo czasu.

Jak rozpocząć budowanie zaplecza SEO?

Zastanów się nad tym, jak silna jest Twoja konkurencja i określ ile mniej więcej stron potrzebujesz, aby awansować w wynikach wyszukiwania na frazy, które Cię interesują. Jeśli w Twojej branży nie ma wielkiej konkurencji, to być może już około 20 stron zapleczowych pomoże Ci awansować. Jeśli uznasz, ze chcesz postawić zaplecze na porzuconych domenach znajdź takie, które mają historię i są podlinkowane. Stronami, gdzie znajdziesz takie domeny są:

aftermarket.pl/wygasajace

expireddomains.net

Kiedy znajdziesz już kilkanaście mocnych domen, zajmij się tematem kupna hostingu. Przejrzyj oferty i wybierz tą w której ofercie znajdują się opcja kilkunastu unikalnych IP. Jest to bardzo ważny czynnik, dzięki któremu Twoje zaplecze będzie miało moc pozycjonerską. Jeśli zdecydujesz się na postawienie zaplecza na platformach blogowych, to masz do wyboru kilkanaście dostępnych platform, między innymi blogspot.com, oraz wordpress.com Pamiętaj, że na każdej stronie zapleczowej musisz umieścić unikalną treść- co najmniej kilka artykułów. Budowanie zaplecza jest naprawdę czasochłonne, ale jeśli chcesz uzyskać długotrwały efekt pozycjonowania strony to postawienie zaplecza jest świetnym pomysłem, który w końcu przyniesie Ci realne zyski.

8. Przydatne narzędzia SEO

Obecne SEO potrzebuję narzędzi, które pomogą Ci w pracy nad zdobyciem wyższego miejsca w wyszukiwarkach.

Czym są narzędzia SEO?

Narzędzia SEO dostarczają danych i alarmów na temat ogólnego stanu twojej strony. Pomagają one odkryć obszary możliwości i zidentyfikować słabości lub problemy, które mogą uniemożliwić Ci uzyskanie rankingu i widoczności w SERPach. Istnieją narzędzia SEO, które mogą pomóc w:

-Badaniu słów kluczowych

-Analizie linków

Lokalnym SEO

-Mobilnym SEO

-Sprawdzaniu rankingów

-Analizie szybkości strony

Narzędzia SEO są niezwykle przydatne – ale musisz zrozumieć, jak z nich korzystać, aby uzyskać jak najwięcej korzyści.

Jakie są najlepsze darmowe narzędzia SEO?

Google Analytics

Google Analytics to nieoceniony zasób, który jest praktycznie niezbędny dla każdego cyfrowego marketera poważnie myślącego o SEO. Dostarcza wielu przydatnych danych na temat stron internetowych, takich jak liczba wizyt na stronie, źródła ruchu i demografia lokalizacji. Dzięki szczegółowym informacjom z Google Analytics, marketerzy cyfrowi mogą dostosować swoją strategię treści i dowiedzieć się, co działa, a co nie. Google Analytics jest jednym z najlepszych darmowych narzędzi SEO, z których każdy specjalista SEO powinien korzystać.

Data Studio

Google Data Studio pozwala łączyć dane z różnych źródeł, takich jak Google Search Console i Google Analytics, i tworzyć wspólne wizualizacje.

Mozcast

Mozcast śledzi zmiany w algorytmie wyszukiwania Google. Google dokonuje setek zmian w skali roku, utrzymanie na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami pomaga upewnić się, że robisz wszystko, aby mieć jak najlepsze wyniki.

Link Redirect Trace

Użyj tej wtyczki do Chrome, aby upewnić się, że wszystkie twoje przekierowania linków kierują ludzi i botytam, gdzie chcesz.

Screaming Frog SEO Spider

Narzędzie pomagające w wykrywaniu błędów. Dzięki temu narzędziu zidentyfikujesz błędy nagłówka HTTP, błędy indeksowania, zduplikowane treści i wiele więcej.

Xenu

Jedno z oryginalnych darmowych narzędzi SEO, Xenu jest narzędziem, które zapewnia podstawowe audyty stron, szuka uszkodzonych linków.

Generator Robots.txt

Stwórz poprawny plik robots.txt w jednej chwili, aby wyszukiwarki wiedziały jak indeksować Twoją stronę.

Mapy sytuacyjne XML

Stwórz mapę witryny do 500 stron za darmo bez rejestracji. Pobierz swoją sitemapę jako plik XML lub otrzymaj ją przez e-mail.

BROWSEO

BROWSEO pozwala zobaczyć, jak Twoja strona wygląda dla wyszukiwarki. Zasadniczo usuwa ona z Twojej strony wszelkie stylizacje i pokazuje jej podstawową strukturę. Pomaga to zorientować się, czy bot Google ma jakiekolwiek trudności z dostępem do ważnych treści na Twojej stronie. Zgrabną funkcją tego darmowego narzędzia SEO jest podgląd SERP. Pokazuje on podgląd tego, jak Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Możesz zobaczyć, czy Twoje tytuły i opisy meta są odpowiednio zoptymalizowane i dokonać zmian w razie potrzeby.

AnswerThePublic

AnswerThePublic to sprytne narzędzie, które dostarcza marketerom treści cenne dane na temat pytań zadawanych przez ludzi online. Po wprowadzeniu słowa kluczowego, narzędzie pobiera popularne zapytania oparte na tym słowie kluczowym i generuje fajną grafikę z pytaniami i frazami, których ludzie używają, gdy szukają tego słowa kluczowego. Dane te dają twórcom treści wgląd w obawy i pragnienia potencjalnych klientów i umożliwiają im tworzenie wysoce ukierunkowanych treści, które odpowiadają tym potrzebom. Jest to doskonałe narzędzie badawcze, które może pomóc Ci w tworzeniu lepszych treści.

Keyword Explorer

To narzędzie do badania słów kluczowych, dzieki któremu znajdziesz do 1000 propozycji słów kluczowych, wynik trudności słów kluczowych i analizę SERP. Otrzymujesz możliwość wykonania 10 darmowych wyszukiwań w miesiącu.

Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google jest przeznaczony dla kampanii reklamowych, ale możesz go używać do badania słów kluczowych, widząc jak słowa kluczowe radzą sobie w reklamach.

Narzędzia dla webmasterów Ahrefs

Monitoruj SEO swojej strony, zobacz kto linkuje do Twojej strony i dowiedz się, na których pozycjach znajduje się Twoja strona w google. Zanim zatrudnisz projektanta wnętrz, aby upiększyć swój dom, jego fundamenty muszą być solidne jak skała. To samo dotyczy Twojej strony internetowej. Zanim przejdziesz do optymalizacji witryny, musisz upewnić się, że jej struktura techniczna jest właściwa. Przeprowadź kompleksowe przeszukiwanie swojej strony za pomocą Ahrefs Webmaster Tools (AWT), aby sprawdzić ponad 100 typowych problemów SEO.

Google Trends

Narzędzie pokazujące popularność danego tematu w czasie. Użyj go, aby uchwycić trendowe tematy, jak również uniknąć tworzenia treści o tych, które mają słabnące zainteresowanie.

RankMath

Narzędzie które pomaga w pracy nad:

-Przekierowaniami adresów URL.

-Znajdowania i naprawiania uszkodzonych linków w Twojej witrynie.

-Śledzeniem rankingów twoich słów kluczowych.

Ahref’s backlink checker

Jednym z najczęstszych działań w link buildingu jest śledzenie linków konkurencji. Następnie możesz potencjalnie odzwierciedlić ich taktykę i ulepszyć ją dzięki własnym przemyśleniom dotyczącym link buildingu. Wprowadzając adres URL strony, z którą konkurujesz, do tego darmowego narzędzia możesz zobaczyć 100 najlepszych backlinków, kierujących do strony.

Google Search Console

Google oferuje podstawowe narzędzie dla każdego specjalisty SEO, czyli Google Search Console. Dzięki temu narzędziu sprawdzisz:

– czy strona jest właściwie zaindeksowana

-liczbę wejść na stronę i związanymi z nimi ruchami użytkowników

-czy na Twojej strony pojawiają się błędy

-wyeliminujesz problemy związane z obsługą na narzędziach mobilnych

Czy SEO jest opłacalne dla Twojej firmy?

Odpowiedź brzmi- zdecydowanie tak. Pozycjonowanie stron to świetna forma reklamy dla Twojej firmy, niezależnie od branży w której działasz. Pozycjonując się lokalnie możesz podwoić liczbę swoich klientów dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarkach. Są biznesy, które polegają tylko na zdobywaniu klientów z ruchu w wyszukiwarkach internetowych. Nawet jeżeli prowadzisz tylko małą działalność, to warto żebyś miał wypromowaną stronę internetową. W obecnych czasach, praktycznie każda firma posiada własną, lepszą lub gorszą stronę internetową. Jeśli będziesz odstawał w tej kwestii to długoterminowo konkurencja Cię wyprzedzi.

W jakim czasie zobaczę efekty pozycjonowania swojej strony?

Ta kwestia jest mocno uzależniona od Twojego budżetu. Jeśli masz wysoki budżet, którym mądrze rozdysponujesz, to rezultaty możesz zobaczyć już w ciągu kilku miesięcy. Wywalczenie ruchu na stronie internetowej nie jest wbrew pozorom, aż tak ciężkim zadaniem, jakim wydaje się być. Oto podstawowe kroki, które powinieneś wykonać mając wysoki budżet przeznaczony na SEO:

-zleć audyt swojej strony www

-nie oszczędzaj na copywritingu

-zleć budową własnego zaplecza

-zleć promocję na portalach społecznościowych

-wykup kilka pakietów linków ze sklepów SEO- przede wszystkim linki z prywatnych stron, oraz wizytówki NAP.

Dzięki wykonaniu tych kroków, dość szybko możesz zobaczyć rezultaty. Jeśli nie masz własnego budżetu przeznaczonego na SEO, lecz tylko własne chęci, to przebicie się w wyszukiwarkach zajmie Ci dużo więcej czasu. Aby zobaczyć efekty swojej pracy musisz być cierpliwy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *