Jak znaleźć się na wyższych pozycjach w Google?

W tym artykule wymienię kilka kluczowych czynników, od których powinieneś zacząć, chcąc uzyskać wyższą pozycję w rankingach google.

1. Audyt strony internetowej

Rozpocznij swój projekt SEO od podsumowania obecnej sytuacji. Audyt strony internetowej jest analizą, która obejmuje wyszukiwanie problemów utrudniających osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach oraz obszary wymagające poprawy, aby uzyskać większą widoczność w SERP-ach i napędzić organiczny ruch. Zrobienie porządnego audytu strony jest pierwszym krokiem każdego projektu SEO. Audyt można przeprowadzić na kilka sposobów. Audyty SEO mogą obejmować zarówno proste skanowanie, które opiera się wyłącznie na danych z narzędzi SEO, jak i kompleksowe audyty, które obejmują analizę SEO przez ekspertów. Oczywiście zalecamy tę drugą opcję, aby odkryć wszelkie problemy, których narzędzia SEO po prostu nie będą w stanie wykryć. Kiedy już będziesz miał listę rzeczy do naprawienia, będziesz mógł nadać im priorytety, od najważniejszego do najmniej ważnego, i pracować nad kwestiami, które mają największy wpływ w pierwszej kolejności.

2. Badanie słów kluczowych

Słowami kluczowymi są pojedyncze słowa, lub krótkie frazy, które mają najwięcej wyszukiwań w danej branży. Marketerzy internetowi wybierają słowa kluczowe i wykorzystują je przy optymalizacji stron i dobieraniu treści. Używając słów kluczowych, możesz dopasować tematykę swojej strony do tego, czego szukają Twoi odbiorcy. Kiedy optymalizujesz swoje strony internetowe za pomocą słów kluczowych, pomaga to przekazać wyszukiwarkom, o czym jest dana strona internetowa. Od dłuższego czasu mówi się o przewadze tytułów nad słowami kluczowymi zawartymi w artykule. Zgadzam się z tym, ale jeśli treść danego tematu nie będzie dokładnie o tym o czym mówi tytuł, to uważam że Google wybierze inną stronę, której artykuł zawiera więcej treści o słowie kluczowym. Należy pamiętać, że wyszukiwarka stale rozwija się. Po aktualizacji klasyfikującej podtematy, Google jest w stanie jeszcze lepiej ocenić treść na Twojej stronie.

3. Badanie konkurencji

Jeśli chodzi o SEO, zawsze chcesz pokonać konkurencję, a nie algorytm. Tak więc wiedza o tym, co robią twoi konkurenci, jest świetnym sposobem na ulepszenie własnych strategii SEO. Aby to zrobić, należy ocenić zarówno konkurencję rynkową, jak i internetową, która może być bardzo zróżnicowana. Będziesz potrzebował dostępu do odpowiednich narzędzi, aby móc zrozumieć takie rzeczy jak:

Kto jest w rankingu dla twoich docelowych słów kluczowych?

Jakiego rodzaju taktyki SEO używa?

Jakie czynniki potencjalnie pomagają im w uzyskaniu dobrej pozycji w rankingu?

Koncepcja jest taka, aby być „najmniej niedoskonałym” – robić to, co konkurencja robi dobrze, ale nie robić tego co robi źle. Musisz przemyśleć i zastanowić się, co możesz uczynić, aby ich wyprzedzić. Często bywa, że pierwsze przemyślenia po analizie konkurencji są negatywne- wydaje Ci się, że nie masz szans, aby doścignąć konkurencyjne witryny. Tymczasem takie myślenie jest błędne. Czasem konkurencja, która działa od wielu lat popełnia błędy w swojej strategii SEO i tego nie zauważa. Będąc na początku swojej drogi musisz obrać właściwą taktykę i starać się jej trzymać.

4. Konfiguracja narzędzi i analiza danych

Narzędzia SEO pomagają szybko odkryć dane, które mają znaczenie dla Twojej strategii SEO. Dane te mogą dostarczyć ważnych informacji o tym, jak twoja strona radzi sobie w dłuższym okresie czasu i gdzie możesz się poprawić.

Oto kilka najważniejszych narzędzi SEO z których powinieneś korzystać:

Google Analytics– Świetne narzędzie, pozwalające śledzić statystyki stron, między innymi z ruchu na stronie, generować raporty.

Google Search Console – narzędzie umożliwiające monitorowanie statystyk w zakresie liczby wejść na stronę, liczby kliknięć. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł sprawdzić, które frazy generują najwięcej wejść, oraz sprawdzić stan indeksowania.

Screaming Frog– Ciekawe narzędzie do skanowania stron. Dostępne jest w wersji płatnej oraz darmowej. Narzędzie bada strukturę strony gromadząc najważniejsze dane w jednym miejscu.

Google keyword planner – Narzędzie to jest przydatne, ponieważ służy wyszukiwaniu nowych słów kluczowych. Pomaga określić konkurencyjność stawek, oraz wyświetla historyczne statystyki i prognozy natężenia ruchu.

Surfer SEO – Narzędzie oferujące bezpłatny dostęp do wtyczki przeglądarek. Pomaga analizować pojawiające się wyniki dla wpisanej frazy. Dla każdego z wyników pojawia się informacja dotycząca miesięcznej liczby wyszukiwań.

Link Explorer– Narzędzie pozwalające uzyskać dane linków dla danej witryny. Dzięki Link Explorer możesz zweryfikować czy dany link jest spamerski. Dzięki narzędziu możesz zbadać profil linków konkurencji.

Backlink Checker – Darmowy moduł ahrefs posiadający rozbudowaną bazę danych linków. Dzięki temu narzędziu w prosty sposób sprawdzisz linki zwrotne danej witryny.

5. Tworzenie treści

Strony internetowe potrzebują dużo wysokiej jakości treści, aby konkurować w organicznych wynikach wyszukiwania. A w zależności od konkurencji, niektóre strony potrzebują ich więcej niż inne. Po stworzeniu listy kluczowych fraz, przemyśl tematy artykułów, które napiszesz. Zastanów się, ile wiesz na dany temat, a jeśli czegoś nie wiesz do końca, postaraj się doczytać. Na tej bazie stworzysz listę tematów które jesteś w stanie napisać. Będzie świetnie, jeżeli przywiążesz się do regularnego tworzenia treści na swoją stronę. Jakość treści jest jednym z bardzo ważnych czynników rankingowych Google. Jeśli będziesz odstawał pod tym względem, będzie Ci bardzo ciężko to nadrobić nawet najlepszymi backlinkami. Pamiętaj o aktualizacji istniejących już treści na swojej stronie. W większości branż treść przedawnia się i artykuły należy aktualizować.

6. Optymalizacja

„Optymalizacja” to szerokie słowo. Obejmuje wiele spraw, które możesz zrobić, aby poprawić wydajność pojedynczej strony internetowej lub witryny jako całości. Podam kilka najistotniejszych czynników dotyczących optymalizacji strony. A więc na samym początku przebadaj:

-Treść: jej jakość, długość, jak wypada na tle konkurencji.

-Optymalizacja słów kluczowych

-Meta informacje i znaczniki nagłówków

-Dane strukturalne

-Optymalizacja obrazu

oraz techniczne czynniki SEO takie jak:

-Kod strony

-Szybkość strony

-Przyjazność dla urządzeń mobilnych

-Sitemaps

-Utrzymanie serwera

Oczywiście jest to skrócona lista. Ale praca, którą tu wykonasz będzie trwała.

7. Strategia linkowania

Na temat budowania link buildingu znajdziemy najwięcej artykułów, zarówno na polskich jak i na zagranicznych blogach. Jeżeli jesteś początkujący idziesz trochę po omacku. Oto kilka rad, jak rozpocząć linkowanie do swojej strony www:

-zdobywaj linki wysokiej jakości

Jeśli chodzi o linkowanie to bardzo ważne jest aby linki były jakościowe. Zdecydowanie większą wartość ma link zdobyty z prywatnej strony tematycznej, niż link zdobyty na farmie linków. W zasadzie jest to oczywistość. Słabsze linki mogą nawet osłabić pozycję Twojej strony.

-staraj się o pozyskiwanie linków tematycznych

Dzięki takim linkom Google przypnie Twoją stronę www do tematyki, którą zajmujesz się. Takie linki będą miały również znacznie większe znaczenie przy ustalaniu pozycji dla Twojej witryny.

-przemyśl postawienie przynajmniej małego zaplecza tematycznego

Postawienie własnego zaplecza jest kwestią czasochłonną. Postawienie własnego zaplecza na kilkunastu stronach www, oraz platformach blogowych zajmie Ci sporo czasu. Musisz zadbać o artykuły zapleczowe, oraz pamiętać o jego podlinkowaniu. Jednak w długim czasie, ta strategia ma bardzo wiele plusów. Twoja strona dzięki zapleczu zyska zaufanie w oczach wyszukiwarek. Linki z własnego, dobrze podlinkowanego zaplecza mają sporą moc.

-postaraj się różnicować linki

Jeśli skupisz się na linkowaniu tylko i wyłącznie z jednego źródła (np. katalogów stron) to jest raczej mała szansa na to, że zaistniejesz w wyszukiwarkach. Zdobywaj linki z wielu źródeł. Pamiętaj, aby linkowanie było rozłożone w czasie. Działaj długoterminowo.

8.Cierpliwość

Przebijanie się ze swoją stroną do szerszego grona odbiorców jest kwestią długoterminową. W każdej branży jest konkurencja, która także działa i stara się uzyskiwać świetne rezultaty. Musisz być cierpliwy. Początki mogą być bardzo trudne, na pewno nastąpią chwile zwątpienia, kiedy to podsumujesz swoją pracę i będzie wydawało Ci się, że wyniki nie są adekwatne do wkładu pracy, który włożyłeś w rozwój swojej strony. Czasami na przełamanie w wynikach i zwiększenie ruchu na stronie trzeba nawet ponad roku. Dlatego cierpliwość jest bardzo istotną kwestią. Najlepsze wyniki osiągali zawsze Ci, którzy potrafili krok po kroku dążyć do swoich celów, nie zważając na przeszkody napotykane na drodze do sukcesu.

Opisane w tym artykule kwestie są podstawą walki o wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Każda z kwestii musi zostać dopracowana – tylko wtedy możesz myśleć o wysokich pozycjach na frazy w której pojawia się konkurencja. Pamiętaj o działaniu długoterminowym. Opisane powyżej kwestie świetnie sprawdzą się na start, kiedy chcesz przebić się ze swoją stroną w wynikach Google. Kiedy po kilku miesiącach, zaczniesz osiągać pierwsze sukcesy, skup się na dalszym rozwoju strony i wyciągaj własne wnioski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *