Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne różni się od pozycjonowanie ogólnego. Jeśli działasz na rynku ogólnopolskim i zajmujesz się sprzedażą przykładowo suplementów diety to celujesz we frazy ogólne takie jak: „suplementy diety”, oraz we frazy z długiego ogona takie jak np. „najlepsze odżywki białkowe”, „czy suplementy diety naprawdę działają”, „które suplementy diety są najbardziej potrzebne”. Jeśli działasz na rynku lokalnym i przykładowo prowadzisz firmę budowlaną w Rzeszowie, to najbardziej będą Cię interesować frazy takie jak „remonty mieszkań Rzeszów” , „ocieplanie domów Rzeszów” itd. Można więc jasno powiedzieć, że chociaż pozycjonowanie na frazy ogólne i lokalne mają wiele punktów wspólnych to każde z nich wymaga unikalnej strategii doboru treści i budowy linków.

Dobór słów kluczowych

Pozycjonując swoją stronę www w skali krajowej potrzebujesz co najmniej kilkuset słów kluczowych na których chcesz znaleźć się na wysokich pozycjach. Dzięki temu trafisz do znacznie większego grona odbiorców. Pozycjonując swoją lokalną firmę interesuje Cię przede wszystkim kilkanaście podstawowych fraz z nazwą Twojego miasta, ponieważ czołowe lokaty na te frazy sprawią, że zaczniesz zdobywać klientów. Jeżeli wynajmujesz domki w Polańczyku, to zdecydowanie większy zyska da Ci miejsce w pierwszej dziesiątce wyszukiwania na takie hasła jak „Noclegi Polańczyk” , „Domki Polańczyk” „Kwatery Polańczyk” aniżeli wysoka pozycja na hasło takie jak „Najlepsze miejsca na wakacje”.

Oto kilka statystyk, które dowodzą, jak ważne dla firm jest wyszukiwanie lokalne:

-Według Google, 76% osób, które przeprowadzają lokalne wyszukiwanie na swoim smartfonie, odwiedza firmę w ciągu 24 godzin, a 28% tych wyszukiwań kończy się zakupem.

-Według Google 30% wszystkich wyszukiwań, które są przetwarzane, jest związanych z lokalizacją. 61% konsumentów stwierdziło w niedawnym badaniu dotyczącym wyszukiwania lokalnego, że wyszukuje lokalnie każdego dnia.

-Ostatnie badanie lokalnego SEO wykazało, że 82% konsumentów czyta opinie online o firmach podczas wyszukiwania lokalnego i spędza na tym blisko 14 minut przed podjęciem decyzji.

-86% osób polega na Mapach Google, aby znaleźć lokalizację firmy.

-Na całym świecie 74% kupujących w sklepie, którzy dokonali wyszukiwania przed fizycznym przybyciem do sklepu, stwierdziło że szukali w Google najbliższego danego sklepu w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.

Jak Google określa lokalny ranking

Google utrzymuje swoje algorytmy rankingu wyszukiwania organicznego w ściśle strzeżonej tajemnicy, ale jest znacznie bardziej otwarty na temat tego, co trzeba zrobić, aby uplasować się w wynikach lokalnych. Trzy główne kategorie lokalnych czynników rankingowych, według Google, to:

-Istotność

-Odległość

-Prominencja

Istotność

„Dodaj pełne i szczegółowe informacje o firmie, aby Google lepiej zrozumiało Twój biznes i dopasowało Twój profil do odpowiednich wyszukiwań” – czytamy w pomocy Google dotyczącej poprawy rankingu lokalnego.

Zrozumienie istotności w lokalnym SEO

Algorytmy wyszukiwania Google są zaprojektowane tak, aby dostarczać użytkownikom jak najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. Jeśli chodzi o wyszukiwanie lokalne, Google stara się pokazać firmy, które znajdują się w obszarze geograficznym użytkownika i są istotne dla jego zapytania. Na przykład, jeśli ktoś szuka „pizzeria w pobliżu mnie”, Google pokaże wyniki dla pizzerii, które znajdują się w okolicy i oferują pizzę jako pozycję w menu. Algorytm Google bierze pod uwagę wiele czynników, aby określić znaczenie firmy dla danego zapytania, w tym:

Informacje o firmie

Obejmuje to nazwę, adres, numer telefonu i adres URL strony internetowej Twojej firmy. Upewnij się, że informacje o Twojej firmie są dokładne i spójne we wszystkich katalogach i platformach online.

Kategoria biznesowa

Wybór odpowiedniej kategorii dla Twojej firmy w Google My Business jest kluczowy dla pokazania się w odpowiednich wynikach wyszukiwania. Upewnij się, że wybrałeś najbardziej odpowiednią kategorię dla swojej firmy.

Zawartość strony internetowej

Treść na Twojej stronie internetowej powinna być istotna dla Twojej firmy i zapytania wyszukiwania. Używaj słów kluczowych i fraz, których ludzie prawdopodobnie używają podczas wyszukiwania firm takich jak Twoja.

Recenzje i oceny

Recenzje i oceny na GMB i innych platformach mogą wpłynąć na Twoją trafność i rankingi wyszukiwania. Zachęcaj klientów do zostawiania recenzji i odpowiadaj na nie w odpowiednim czasie i w profesjonalny sposób.

Wpływ istotności na lokalne SEO

Kiedy Twoja firma jest istotna dla zapytania użytkownika, jest bardziej prawdopodobne, że pojawi się na czołowych lokatach w wynikach wyszukiwania. Może to prowadzić do zwiększenia widoczności, ruchu na stronie, a ostatecznie do zwiększenia liczby klientów. Z drugiej strony, jeśli Twoja firma nie jest adekwatna do zapytania użytkownika, może w ogóle nie pojawić się w wynikach wyszukiwania. Może to spowodować utratę możliwości biznesowych i zmniejszenie widoczności w sieci. Oprócz poprawy rankingów w wyszukiwarkach, skupienie się na trafności może również pomóc w przyciągnięciu odpowiedniego typu klientów. Kiedy Twoja strona internetowa i obecność w sieci są ściśle dopasowane do potrzeb i preferencji Twojej grupy docelowej, istnieje większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz klientów, którzy będą skłonni do konwersji.

Odległość

Google definiuje odległość w następujący sposób: „jak daleko każdy potencjalny wynik wyszukiwania znajduje się od terminu lokalizacji użytego w wyszukiwaniu. Jeśli użytkownik nie określi lokalizacji w swoim wyszukiwaniu, obliczymy odległość na podstawie tego, co wiemy o jego lokalizacji”.

Prominencja

Prominencja odnosi się do tego, jak bardzo znana jest zdaniem Google dana firma. Jest to być może najbardziej złożona z kategorii lokalnych czynników rankingowych. Trzeba pamiętać, że aby znaleźć się na wysokich pozycjach w Google, Twoja strona musi być właściwie zoptymalizowana i posiadać ciekawą treść. Chcąc przebić się na wysokie pozycje w wyszukiwaniu lokalnym, czyli na przykład na wspomnianą wyżej frazę „Noclegi Polańczyk” dużo lepszym wyjściem będzie stworzyć bloga na temat ciekawych miejsc w Bieszczadach i wszelkich atrakcjach związanych z Polańczykiem, aniżeli ogólnego bloga o turystyce.

Link building w pozycjonowaniu lokalnym

Jeśli chodzi o pozyskiwanie linków, pamiętaj o tym, aby dodać się w wizytówkach firmowych, tzw. wizytówkach NAP, oraz pozyskiwać inne linki tematyczne. Oczywiście linki z artykułów z silnych domen tematycznych/ogólnotematycznych także pomogą Ci w uzyskaniu wysokiej pozycji.

Pozycjonowanie lokalne różni się od pozycjonowania ogólnego. Zazwyczaj w swojej branży masz kilkunastu konkurentów i chcąc przebić się na wysokie pozycje musisz zrobić wszystko co w Twojej mocy, aby być lepszym od nich. Zdobycie wysokich pozycji na frazy lokalne może być znacznie łatwiejsze niż przebicie się na frazy ogólne jeśli działasz w niewielkiej miejscowości. Chcąc znaleźć się na wysokich pozycjach musisz trzymać się kilku wyżej wymienionych zasad. Jeśli jednak działasz w dużym mieście będziesz musiał napracować się znacznie więcej, aby uzyskać wysokie lokaty. Aczkolwiek przebicie się na wysokie miejsca na frazy takie jak „firma budowlana Warszawa” powinno sprawić, że będziesz zdobywał regularnie wielu klientów dzięki obecności w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *