Pozycjonowanie strony z branży fotograficznej

Pozycjonowanie serwisów z branży fotograficznej

Każda branża ma swoją specyfikę, nie inaczej jest z branżą fotograficzną. Do najważniejszych usług w tej branży należą wykonywanie sesji zdjęciowych, wywoływanie zdjęć, obróbka zdjęć, fotografia ślubna, wywoływanie zdjęć z karty pamięci, negatywów, płyt CD. Usługi foto obejmują także fotografie do dokumentów, takich jak na przykład paszport.
Do najważniejszych usług należą sesje fotograficzne. Składają się na to:
-sesje studyjne, które tworzone są na wybranym tle z odpowiednim światłem.
-sesje plenerowe wykorzystujące naturalne światło dzienne i przestrzeń, krajobrazy oraz inne elementy służące za tło.
-sesje produktowe – zdjęcia produktów za pomocą odpowiedniej obróbki komputerowej
-sesje ślubne i rodzinne – sesje z ceremonii ślubu, wesela
-inne sesje takie jak fotografie wnętrz

Jak wypozycjonować serwis z branży fotograficznej?
Pozycjonowanie takich serwisów nie różni się zbytnio od pozycjonowania innych stron. Aczkolwiek większy nacisk należy położyć na pozycjonowanie lokalne. Warto więc dodać się do największych firmowych katalogów oraz wizytówek NAP. Jeśli dopiero zaczynasz, to rozpocznij pozycjonowanie właśnie od zdobycia takich linków.

Co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje na najważniejsze frazy kluczowe?
Po pierwsze przeprowadź badanie słów kluczowych. W innych artykułach na swoim blogu kilkukrotnie objaśniałem jak należycie wykonać takie badanie. Możesz skorzystać z Google Keyword Planner, dzięki temu narzędziu powinieneś znaleźć wiele słów kluczowych na których chciałbyś znaleźć się na wysokiej pozycji. Kiedy już sporządzisz listę słów kluczowych, pomyśl o artykułach na swoim blogu. Pisząc kolejne artykuły, kieruj się swoimi słowami kluczowymi. Nie chodzi o to, aby upychać je na siłę, ale żeby pojawiały się one czasami w artykule, a także w niektórych tytułach. Staraj się regularnie tworzyć treści na swoją stronę. Powiedzenie „content is king” jest nadal aktualne – Google bardzo ceni strony, które mają dużo ciekawej i tematycznej treści.


Zadbaj o optymalizację strony
Mając na myśli optymalizację strony chodzi mi o dodanie jej do Google Search Console, oraz pełne sprawdzenie pod względem prędkości strony, wydajności strony, doboru tagów tytułowych, opisów i wybrania odpowiedniego hostingu z odrębnym adresem IP. Pamiętaj, że SEO opiera się głównie na trzech podstawach:
-optymalizacji technicznej
-treści
-linkach prowadzących do strony
Żeby móc znaleźć się na wysokiej pozycji na najważniejsze hasła, każdy z tych filarów musi być na wysokim poziomie.


W jaki sposób pozyskiwać linki?
Wcześniej wspomniałem o tym, że warto dodać się do najważniejszych katalogów firmowych, oraz wizytówek NAP. Oprócz tego regularnie pozyskuj linki innego rodzaju. Świetną metodą pozycjonowania są linki ze stron ogólnotematycznych/tematycznych. Takie linki pochodzą z unikalnych artykułów z silnych domen. Dzięki kilkudziesięciu takim linkom możesz uzyskać znaczny awans na najważniejsze frazy. Ponadto nie zapominaj o przeglądnięciu linków konkurencji. Sprawdź linki stron, które są w TOP 10 na interesujące Cię frazy kluczowe. Być może dzięki temu znajdziesz ciekawe miejscówki, w których będziesz mógł za darmo umieścić linka do swojej strony.

W jakim tempie linkować do swojej strony?
Jeśli dopiero rozpoczynasz promocję swojej strony internetowej, to nie przesadzaj z linkowaniem. Dodawaj linki regularnie w odpowiednich odstępach czasu (może to być kilkanaście linków na miesiąc). Najważniejsze jest, aby linki które zdobywasz były jakościowe. Nie dodawaj swojej strony do miejscówek, które są zaspamowane- takie miejsca omijaj szerokim łukiem. Staraj się, aby Twoje linki były jak najwyższej jakości. Google już od kilku lat docenia tylko i wyłącznie strony, które mają linki wysokiej jakości i w zasadzie nie patrzy na ilość linków prowadzących do strony. A więc liczba backlinków nie jest żadnym czynnikiem pozycjonującym.

Nie zapominaj o promocji w mediach społecznościowych
Prowadząc działalność w branży fotograficznej świetnie byłoby gdybyś udzielał się w mediach społecznościowych. Stwórz profil swojej firmy na facebooku i regularnie dodawaj tam posty. W ten sposób możesz zdobyć wielu klientów i zbudujesz zaufanie do swojej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *