Różne typy Anchor Tekstów

Anchor text jest klikalnym tekstem, który pojawia się w hiperłączu. Powinien wyróżniać się od reszty tekstu, tak aby użytkownicy wiedzieli, że można na niego kliknąć. Dlatego powinien mieć inny kolor niż pozostały tekst. Anchor text powinien wskazywać użytkownikom, na jaką stronę zostaną przeniesieni, jeśli klikną na link.

W tym artykule omówimy:

-Dlaczego anchor text jest ważny w SEO?

-Osiem różnych typów anchor textów

-Jak zoptymalizować swój anchor text?

Dlaczego anchor text jest ważny?

Właściwie dobrany anchor text może poprawić pozycję Twojej witryny w Google. Dzieje się tak dlatego, że zarówno wyszukiwarki, jak i czytelnicy używają anchor text do określenia, czego dotyczy linkowana strona. Odpowiedni anchor text pomaga algorytmowi Google zrozumieć strukturę Twojej witryny, poznać jakie są najistotniejsze frazy kluczowe powiązane z Twoją stroną. Na przykład, anchor text „dieta śródziemnomorska” mówi Google, że strona, do której trafimy powinna zawierać artykuł na temat tej diety, lub podstronę sprzedażową.

Typy anchor textów

1. Nazwa marki

Odnosi się do nazwy marki, która jest użyta jako anchor text bez żadnych dodatkowych słów. Taki anchor text może być zawarty w zdaniu „Na blogu seo-rank znajdziecie najlepsze artykuły dotyczące pozycjonowania witryn”

2. Marka + słowo kluczowe

Ten typ anchor text zawiera nazwę Twojej marki plus dodatkowe słowo kluczowe lub jakieś informacje kontekstowe.

Przykłady

„Zdobądź najlepsze linki za pomocą sklepu seo seo-rank.pl

„Pozycjonowanie stron internetowych ze sklepem seorank”

3. Dokładne dopasowanie

Dokładnie dopasowany anchor text zawiera dokładne słowo kluczowe, na które jest ukierunkowana strona, do której linkuje. W przypadku sklepu internetowego z suplementami diety będą to przykładowo „suplementy diety” „kreatyna” „odżywki białkowe

Przykłady

„Poznaj najlepsze suplementy diety które poprawią Twoje zdrowie”

Pamiętaj o tym, że nadmiar takich anchor textów Google może potraktować negatywnie i odebrać Twoją stronę jako linkowaną w sposób nienaturalny.

4. Częściowe dopasowanie słów kluczowych

Częściowe dopasowanie anchor text zawiera odmianę słowa kluczowego, do którego odnosi się strona. Oznacza to, że docelowe słowo kluczowe jest częściowo lub całkowicie zawarte w linkowanym tekście, wraz z innymi słowami dla kontekstu.

Przykład:

„Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych jesteś w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż swojego produktu”

5. Powiązane słowa kluczowe

Powiązane słowa kluczowe nie zawierają faktycznego słowa kluczowego. Ten typ anchor text jest dobrym sposobem na zapewnienie kontekstu strony, do której linkujesz, bez nadużywania tego samego słowa kluczowego.

Przykłady

„Dowiedz się więcej o strategiach on- page SEO

„Sprawdź które słowa kluczowe pomogą Ci zdobyć wysoka pozycję w Google

6. Zwykły link do strony

Możesz użyć jako anchor textu link do swojej strony www

Przykłady:

https://noclegi-polanczyk.pl

7.Generyczny anchor text

Generyczny anchor text nie zawiera żadnych słów kluczowych ani punktów odniesienia. Użytkownicy będą musieli przeczytać otaczający tekst, aby ustalić o co chodzi.

Przykłady

„Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej”

„Zobacz więcej, aby wejść w szczegóły”

„Znajdź teraz więcej informacji”.

Używaj generycznych anchor textów oszczędnie, ponieważ mogą one zostać odebrane jako spam. Nie pomagają one użytkownikom ani wyszukiwarkom określić, czego będzie dotyczyć linkowana strona.

8.Obrazki

Kiedy obrazek jest używany jako link, jego alt text działa jako anchor text. Alt text powinien być dłuższy niż przeciętny anchor text, ponieważ musi przekazywać to, co znajduje się na obrazku i dlaczego obrazek został umieszczony w kontekście.

Jak zoptymalizować Anchor Text pod kątem SEO

Teraz, gdy omówiliśmy różne rodzaje anchor textów, przejdźmy do optymalizacji anchor textów pod kątem SEO. SEO-friendly anchor text jest:

-Krótki

-Odnoszący się do strony, do której linkujesz

-Nie wypchany słowami kluczowymi

Oto kilka ogólnych zasad tworzenia właściwych anchor textów:

Upewnij się, że słowa anchor textu są trafne

Odpowiedni anchor text pomaga Google zrozumieć strukturę Twojej witryny. Oznacza to, że może pomóc w podniesieniu pozycji Twojej strony w rankingu. Używanie odpowiednich anchor textów wygląda również bardziej naturalnie dla Twoich czytelników, co oznacza, że chętniej na nie klikną. Dzieje się tak dlatego, że Google i użytkownicy czytają anchor text, aby dowiedzieć się, czego dotyczą strony internetowe. Decydując o tym, jakich słów użyć, zastanów się, co stworzy najbardziej naturalne doświadczenie. Podobnie jak w przypadku treści, istnieje cienka granica między optymalizacją pod kątem odpowiednich słów kluczowych a dodaniem ich zbyt wielu.

Nie przesadzaj z długością anchor textów

Nie ma ustalonych wytycznych dotyczących długości anchor textów, ale najlepiej, aby były one jak najbardziej zwięzłe. Zalecamy, aby anchor text nie przekraczał pięciu słów. Przypominamy, że Google może negatywnie postrzegać nadmiar dokładnie dopasowanych anchor textów. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, używaj mieszanki różnych typów anchor textów. Będzie to wyglądało znacznie bardziej naturalnie.

Wymyślając anchor text, zadaj sobie dwa pytania:

Jaki jest najbardziej zwięzły, ale opisowy sposób linkowanej strony?

Czy użytkownicy spodziewaliby się, że po kliknięciu w ten anchor text wylądują na linkowanej stronie?

Jeśli piszesz artykuł na dany temat, stwórz ciekawą treść i dopiero wtedy przemyśl, gdzie możesz umieścić w niej linka. Przy linkowaniu wewnętrznym pamiętaj o tym, aby umieścić link w pierwszej części artykułu, ponieważ dzięki temu będzie bardziej widoczny i istnieje większa szansa na to, że ktoś na niego kliknie.

Zwróć uwagę na otaczający tekst

Tekst otaczający Twój anchor text może pomóc czytelnikom lepiej zrozumieć kontekst tego, do czego linkujesz. Daje on również więcej kontekstu dla wyszukiwarek. Algorytm Google preferuje obecnie język naturalny, ponieważ Google stara się dostarczać dokładne wyniki wyszukiwania, biorąc pod uwagę całą ścianę Twojego tekstu. Dodawaj więc linki z anchorem textem w artykułach tematycznych, dzięki temu Google szybko zakotwiczy Twoją witrynę z daną tematykę.

Podsumowujac, anchor texty odgrywają bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu stron. Musisz pamiętać, o tym, aby nie nadużywać jednego anchor textu i skupić się na tym, żeby wyglądały one naturalnie dla wyszukiwarek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *