Skuteczne pozycjonowanie- jak dobrać słowa kluczowe?

Jak dobrać słowa kluczowe do swojej strony www?

Podstawowym zadaniem związanym z doborem słów kluczowych jest badanie słów kluczowych. Zanim przejdziemy do sedna sprawy, przypomnijmy sobie, co rozumiemy przez słowo kluczowe.

Czym jest słowo kluczowe?

Słowa kluczowe to najważniejsze słowa i frazy w Twojej branży, które użytkownicy wpisują w pola wyszukiwarki. Istnieją krótkie słowa kluczowe, takie jak na przykład „pozycjonowanie” , oraz długie słowa kluczowe, przykładowo „jak zdobyć wysoką pozycję w Google”. Jeśli działasz na rynku ogólnopolskim, powinieneś znaleźć kilkaset słów kluczowych dotyczących Twojej działalności. Jeżeli Twój budżet przeznaczony na SEO jest wysoki to możesz skorzystać z usług agencji SEO, która wykona badanie słów kluczowych za Ciebie. Profesjonaliści SEO przeprowadzają badania słów kluczowych dzień w dzień i posiadają wykupione drogie licencje na oprogramowanie, aby uzyskać bardziej techniczne informacje. Każda poważna agencja rozpoczyna swoją pracę od dedykowanej fazy badania słów kluczowych. Jeśli Twój budżet przeznaczony na pozycjonowanie jest mniejszy, możesz przeprowadzić badanie słów kluczowych samemu. Poniżej przedstawię dwa podstawowe sposoby, dzięki którym możemy znaleźć wiele interesujących słów kluczowych. Za przykłady wezmę dwie branże – SEO, oraz branże suplementacyjną.

A więc jak zacząć szukać słów kluczowych?

Wpisz w Google kluczową dla Ciebie frazę. Przykładowo po wpisaniu w Google hasła „pozycjonowanie” możemy znaleźć dodatkowo kilkanaście słów kluczowych.

Google pokazując nam wyniki pokazuje także zakładkę „Podobne pytania”. Wpisując hasło „pozycjonowanie” w podobnych pytaniach pojawiło się:

„Co to jest pozycjonowanie?”

„Jak się robi pozycjonowanie?”

„Czym się różni pozycjonowanie stron od SEO?”

„Co jest lepsze AdWords czy pozycjonowanie?”

Na dole strony widzimy zaś „Podobne wyszukiwania”

Umieszczonych jest kilka kolejnych haseł, takich jak:

„ile kosztuje pozycjonowanie strony”

„pozycjonowanie stron Google”

„google pozycjonowanie cennik”

„jak działa pozycjonowanie google”

Jak więc widzisz wpisując jedno podstawowe hasło w Google można znaleźć kolejnych kilka słów kluczowych. Podobnie sprawy mają się w innych branżach. Wpisując w Google hasło „suplementy” w „Podobnych pytaniach” widzimy:

„co to znaczy słowo suplement?”

„jakie suplementy powinno się brać”

„jakie suplementy naprawdę działają?”

„czy suplementy diety są zdrowe?”

W „Podobnych wyszukiwaniach” na dole strony również znajdują się ciekawe hasła takie jak:

„co to są suplementy diety?”

„suplementy które warto brać”

„ranking firm produkujących suplementy”

„naturalne suplementy”

Jeśli jesteś początkujący, to znajdź kilka najbardziej popularnych haseł związanych z Twoją branżą i dzięki tej metodzie znajdziesz kolejnych kilkadziesiąt słów kluczowych. Kolejnym sposobem na znalezienie słów kluczowych jest skorzystanie z Google Keyword Planner. Jest to świetne narzędzie do badania słów kluczowych. Aby skorzystać z Planera Słów Kluczowych Google nie trzeba mieć aktywnej kampanii AdWords. Należy przełączyć się na tryb eksperta i można rozpocząć korzystanie z narzędzia. Po wpisaniu w Propozycji słów kluczowych hasła „pozycjonowanie” wyświetliło się 822 propozycje dostępnych słów kluczowych.

Klikając w ikonę „Średnia miesięczna liczba wyszukiwań” dowiadujemy się, które z nich są najbardziej popularne. Przeglądając słowa kluczowe mające zasięg od 100-1 tys wyszukiwań miesięcznie możemy znaleźć kilkadziesiąt ciekawych haseł między innymi:

„pozycjonowanie sklepu internetowego”

„pozycjonowanie strony w google”

„pozycjonowanie stron cena”

„ile kosztuje pozycjonowanie strony”

„skuteczne pozycjonowanie stron internetowych”

Wymieniłem pierwszych pięć ciekawych słów kluczowych z zasięgiem wyszukiwania 100-1 tys. miesięcznie. Takich ciekawych haseł jest dużo więcej. Przechodząc na drugą stronę wyników znajdziemy propozycje słów kluczowych z zasięgiem wyszukiwania 10-100 miesięcznie. Oto kilka z nich:

„najlepsza agencja seo”

„promowanie strony internetowej”

„tanie pozycjonowanie stron”

„na czym polega pozycjonowanie stron”

„lokalne pozycjonowanie stron”

Haseł z zasięgiem 10-100 zapytań miesięcznie jest bardzo wiele. Możemy w taki sposób znaleźć ponad 100 ciekawych fraz kluczowych powiązanych z tematyką SEO. W taki sam sposób należy szukać słów kluczowych w innych branżach. Wpisując „suplementy diety” otrzymujemy 1337 dostępnych propozycji słów kluczowych.

Jeśli zajmujesz się tą branżą, spośród tych propozycji spokojnie wybierzesz przynajmniej 100 fraz kluczowych na których chciałbyś znaleźć się na wysokich pozycjach. Bazując na kilku najbardziej popularnych słowach kluczowych związanych z Twoją branżą możesz w taki sposób stworzyć listę kilkuset istotnych słów kluczowych.

Pomyśl o intencjach wyszukiwania

Podczas badania słów kluczowych ważne jest, aby zastanowić się nad intencją wyszukiwania użytkownika. Słowa kluczowe dzielą się na 3 podstawowe kategorie:

-nawigacyjne

-informacyjne

-transakcyjne

Z nawigacyjnym słowem kluczowym mamy do czynienia wtedy, gdy użytkownik korzysta z Google lub innej wyszukiwarki, aby przejść do strony internetowej. Na przykład, może wpisać hasło „Instagram” w Google, aby przejść na instagram.com

Z informacyjnym słowem kluczowym mamy do czynienia, gdy użytkownik używa Google do znalezienia konkretnej informacji. Przykładem zapytania informacyjnego jest „kto jest właścicielem instagrama?”

Transakcyjne słowa kluczowe są wpisywane przez użytkownika, który ma intencję zakupu. Przykładem transakcyjnego słowa kluczowego jest „zakup silnych linków SEO”

Intencje wyszukiwania są ważną częścią badania słów kluczowych, ponieważ umożliwiają zaplanowanie treści w taki sposób, aby spełniała ona potrzeby użytkowników. Zastanów się jak wygląda droga klienta od usłyszenia o Twoim produkcie do dokonania pierwszego zakupu. W przypadku wielu firm, zwłaszcza tych, które sprzedają produkty o wysokich cenach, większość ludzi nie dokona zakupu za pierwszym razem, gdy usłyszy o Twojej stronie. Zamiast tego, mogą przejść przez kilka różnych etapów, takich jak świadomość, rozważanie i decyzja. W żargonie marketingowym jest to znane jako podróż kupującego. Ostatnim etapem jest etap decyzji. To właśnie wtedy potencjalny klient bierze pod uwagę długą listę możliwych rozwiązań i decyduje się na jakiś sposób działania. Jako marketingowcy mamy nadzieję, że klient zdecyduje się na zakup naszego produktu, a nie jednego z produktów konkurencji. Planując treści, warto pomyśleć o swoim docelowym czytelniku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *