Jaką moc pozycjonerską mają linki z artykułów na prywatnych stronach?

Czy linki z prywatnych blogów mają moc pozycjonerską?

W tym temacie skupię się na jednym z kilku metod budowania linków, a więc linkach z prywatnych stron tematycznych/ogólnotematycznych. W internecie możemy znaleźć sporo ogłoszeń z takimi linkami, zarówno w SEO sklepach jak i na allegro. Na samym wstępie odpowiem na pytanie. Brzmi ono – tak, takie linki potrafią mieć bardzo dużą moc pozycjonerską i są stosunkowo tanie. Jednak, aby tak było musi być spełnionych kilka warunków:

1. Domeny na których dodawane są Twoje linki muszą być silne, a więc ich właściciel musi dbać o nie i regularnie je linkować.

2. Artykuły na blogu muszą być unikalne. To najważniejsza kwestia.

3. Oprócz artykułów z linkami wychodzącymi na takich stronach powinny być unikalne artykuły bez linków wychodzących. Wtedy Google odczytuje stronę, jako znacznie bardziej wartościową.

4. Warto podlinkować artykuł z linkiem do Twojej strony.

Uważam, że warto wdrożyć ten sposób link buildingu do swojej strategii SEO, ponieważ dzięki temu pozyskujesz linka z treści unikalnego artykułu, a taki link zawsze znaczy więcej niż kolejny link nie otoczony żadną treścią. W pewnym sensie taki sposób linkowania możemy porównać do linków zapleczowych (oczywiście zachowując odpowiednie proporcje). Link z prywatnego bloga ogólnotematycznego, także pochodzi z unikalnego artykułu, a jeśli właściciel bloga dba o domenę, to link przynosi sporą moc. Różnicą na minus w stosunku do swojego zaplecza jest to, że na takim blogu jest wiele innych artykułów z linkami do innych stron. Jednak jeśli nie masz czasu na budowę własnego zaplecza (a jest to zajęcie naprawdę czasochłonne) to powinieneś przeznaczyć część swojego budżetu SEO właśnie na wpisy gościnne na zadbanych blogach/stronach. W anglojęzycznym SEO ten sposób pozycjonowania jest zdecydowanie dominujący. Na wielu forach typu blackhatworld.com można znaleźć ogłoszenia z tzw „guest posts” a więc wpisami gościnnymi na stronie. Są one dość drogie, na szczęście w Polsce ceny są znacznie tańsze. Biorąc pod uwagę to w jakim kierunku podąża SEO, a więc fakt że Google coraz mocniej stawia na treść, uważam że ten sposób linkowania będzie jeszcze bardziej popularny. Link do Twojej strony z unikalnego artykułu mającego przynajmniej 2000 znaków na zadbanej domenie będzie miał sporą moc pozycjonerską.

Ile takich linków potrzebuję, aby znaleźć się na wysokich pozycjach w google?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od branży w której działasz. Jeśli w Twojej branży panuje niewielka konkurencja, działasz tylko na rynku lokalnym to zdobycie 20-30 takich linków może podnieść pozycję Twojej witryny. Jednak jeśli działasz w skali ogólnopolskiej to prawdopodobnie będziesz musiał zdobyć więcej takich linków, a oprócz tego wdrożyć inne sposoby linkowania swojej strony, takie jak wizytówki NAP czy linki z katalogów, oraz pomyśleć o budowie własnego zaplecza SEO. Żeby przebić się na trudne frazy potrzeba sporo czasu i pracy, żeby pozycjonowanie przyniosło rezultaty. Nie zapominaj też o tym, że pomimo że linki z prywatnych blogów/stron ogólnotematycznych są bardzo pomocne w SEO, to liczy się także różnorodność linków. Nie rezygnuj więc z innych metod pozyskiwania linków. Staraj się, aby Twoje pozycjonowanie wyglądało na naturalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *