Pozycjonowanie stron z branży dietetycznej

Pozycjonowanie w obecnych czasach opiera się na trzech podstawowych kwestiach:

-optymalizacji technicznej

-ciekawej treści

-zdobywaniu linków

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna znalazła się na wysokich pozycjach w Google musisz zadbać o każdy z tych filarów. Pozycjonowanie strony o tematyce dietetycznej różni się w pewnym stopniu od pozycjonowania stron oferujących przykładowo usługi budowlane. Jeśli jestem dietetykiem działającym w Krakowie, będzie Ci zależało na tym, żeby znaleźć się na wysokich pozycjach na frazy lokalne takie jak „dietetyk Kraków”, oraz na frazach ogólnych takich jak „dieta low carb”, „dieta śródziemnomorska” itd. Aby Twoja strona stała się widoczna dla wyszukiwarek najpierw zadbaj o aspekty techniczne. Wejdź na stronę pagespeed.web.dev/?hl=pl i sprawdź parametry swojej witryny. Postaraj się, aby Twoja witryna miała jak najlepszą prędkość ładowania strony. Jeśli ta prędkość jest zbyt duża możesz stracić wielu potencjalnych klientów, ponieważ opuszczą oni Twoją stronę. Kolejną ważną sprawą jest dodanie swojej strony do Google Search Console i stworzenie mapy witryny, co znacznie ułatwi indeksację. Dzięki GSC będziesz miał wgląd co dzieje się z Twoją stroną i co możesz ulepszyć. Ciekawą funkcją GSC jest możliwość sprawdzenia linków i anchor tekstów prowadzących do Twojej strony. To pozwoli Ci ustalić właściwą strategię linkowania.

Na jakiej treści najlepiej skupić się?

Jeśli jesteś dietetykiem to na pewno masz szeroką wiedzę ze swojej branży. Na początku stwórz artykuły na tematy na które masz największą wiedzę. Następnie przejdź do badania słów kluczowych, korzystając z takiego narzędzie jak Google Keyword Planner. Wystarczy, że wpiszesz w tym narzędziu kilka najważniejszych słów kluczowych i otrzymasz wiele innych propozycji pokrewnych słów kluczowych z różnym zakresem wyszukiwań. Na podstawie tych słów kluczowych twórz kolejne artykuły. Pamiętaj, że treść jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym i jeśli naprawdę zadbasz o ten aspekt, Google po pewnym czasie uzna Twoją stronę za ekspercką w danej dziedzinie. Dlatego nigdy nie rezygnuj z pisania kolejnych artykułów. Stworzenie ciekawej treści o tematyce dietetycznej jest zajęciem czasochłonnym, ale wartym tego wysiłku. Ponad 90% zapytań do Google to frazy mające zakres 0-10 wyszukiwań miesięcznie, a więc frazy naprawdę niszowe. Jeśli dopiero zaczynasz, to nie musisz przejmować się tym, że nie zdobywasz wysokich pozycji na najbardziej oblegane słowa kluczowe- dzięki artykułom możesz uzyskać wiele wejść z fraz z tzw. długiego ogona.

W jaki sposób zdobywać linki?

Działając w tematyce dietetycznej najlepsze dla Ciebie będą linki pokrewne tematycznie. Przejrzyj najpierw blogi i fora o Twojej tematyce i sprawdź czy możesz umieścić na nich linka do swojej strony. Dzięki linkom tematycznym Google szybko powiąże Twoją stronę z daną tematyką. Następnie możesz skupić się na zdobywaniu innych linków z silnych stron. Pamiętaj o tym, że obecnie liczy się jakość linka, a nie ilość linków. Omijaj więc farmy linków i nie korzystaj z blastów narzędziami takimi jak xrumer, ponieważ mogą one tylko zniwelować Twoje wysiłki i sprawić, że Twoja strona spadnie w wynikach. Linkami, które są cenione przez Google są na przykład linki umieszczane w unikalnych artykułach na stronach tematycznych/ogólnotematycznych. W SEO sklepach możesz znaleźć takie oferty w rozsądnych cenach. Warto dodać swoją witrynę do najważniejszych wizytówek NAP, które również są faworyzowane przez Google. W pewnym momencie możesz już nie mieć pomysłów na dalszy link building. Warto wtedy pomyśleć o stworzeniu własnego zaplecza. Będzie to zajęcie bardzo czasochłonne, ale po pewnym czasie przyniesie Ci spore efekty. Linki z własnego zaplecza mają ten duży plus, że na swoich stronach link do Twojej witryny jest jedynym linkiem wychodzącym. Tworząc własne zaplecze musisz pamiętać o tym, żeby je podlinkować i umieścić na nim unikalne artykuły. Możesz stworzyć zaplecze na platformach blogowych i płatnych domenach.

Promuj się w mediach społecznościowych

Promocja w mediach społecznościowych sprawi, że Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna i możesz dzięki temu zdobywać wielu nowych odbiorców. Media społecznościowe takie jak na przykład Facebook mogą przynieść Ci wielu odbiorców Twoich treści i potencjalnych klientów. Dbaj o swoje profile w Social Mediach, regularnie umieszczając na nich nowe treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *