W jakim kierunku zmierza algorytm Google?

W tym artykule omówimy najbardziej znaczące trendy w zakresie wyszukiwania, marketingu cyfrowego i konsumentów.

Trendy w wyszukiwaniu: Doświadczenie i relewantność

Google wydało kilka aktualizacji algorytmów w 2022 roku. Te aktualizacje można podzielić na trzy kategorie.

-Aktualizacje podstawowe: Aktualizacje wydane, aby wyszukiwanie było lepsze i bezpieczniejsze

-Pomocne treści: Aktualizacje wydane w celu uczynienia wyników użytecznymi i trafnymi

-Doświadczenie: Aktualizacje wydane w celu poprawy doświadczenia użytkownika na wszystkich urządzeniach

Najwyraźniej Google chce nagradzać strony, które oferują doskonałe doświadczenia użytkowników. Oznacza to, że Twoje treści muszą być istotne dla ich zapytania. Innymi słowy, doświadczenie i trafność są kluczem do wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Wyszukiwanie ewoluowało i polega na doświadczeniu i trafności. Pisząc idealny przepis na strategie marketingu wyszukiwania, pamiętajmy o tych dwóch krytycznych składnikach.

Trendy i spostrzeżenia konsumentów: Przewartościowanie priorytetów

Przeglądając tegoroczne dane na temat najlepszych zapytań do wyszukiwarki oraz pomocne spostrzeżenia, którymi podzieliły się różne organizacje, zdaliśmy sobie sprawę, jak ważne dla marek jest zdobycie zaufania klientów. Podczas gdy wiele punktów danych i trendów jest omawianych, skupiamy się na pięciu kluczowych spostrzeżeniach konsumenckich, o których trzeba będzie pamiętać podczas tworzenia strategii marketingu wyszukiwania.

-Prywatność: Konsumenci są zaniepokojeni prywatnością i patrzą na marki, aby zapewnić, że ich dane nie są udostępniane

-Reklama z celem: Konsumenci idą w kierunku marek obejmujących inicjatywy zrównoważonego rozwoju jako część działań reklamowych i marketingowych

-Personalizacja: Google Shopping jest doskonałym przykładem personalizacji doświadczeń w oparciu o lokalizację, preferencje, historię wyszukiwania itp

-Bezpośredniość: Bardziej wizualne i interaktywne doświadczenie ma kluczowe znaczenie dla zaangażowania konsumenta

-Analityka predykcyjna: Podejmowanie świadomych decyzji w oparciu o kilka punktów danych jest również ważne

Kiedy rozumiemy trendy i spostrzeżenia konsumentów, jesteśmy lepiej przygotowani do oceny priorytetów marketingowych – dając pewność, że nasze reklamy są celowe, spersonalizowane i pomocne dla konsumentów.

Top 4 trendów wyszukiwania na rok 2023

Rozpoczynając nowy rok marketingowy, musimy wyjść na właściwą drogę i zmienić nasz sposób myślenia. Dawno minęły czasy gęstości słów kluczowych. Musimy przewartościować nasze priorytety i sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Po przeanalizowaniu zapytań do wyszukiwarki, insightów konsumenckich oraz największych premier 2022 roku, poniżej przedstawiamy kluczowe trendy, które należy rozważyć, aby odnieść sukces w 2023 roku.

Trend 1: Pomocna treść – istotna, jakościowa, unikalna, autorytatywna

Google niedawno zaktualizowało swoje wytyczne dla oceniających jakość i system pomocnych treści. Najłatwiejszym sposobem oceny, czy Twoje treści są pomocne, jest wyczerpujące wyjaśnienie danego tematu. Pomocne treści to takie, które są łatwo dostępne dla klienta, minimalizując potrzebę szukania ich gdzie indziej. Aktualizacja pomocnych treści przez Google to algorytm uczenia maszynowego, który jest stale dopracowywany w oparciu o zbiory danych wyników wyszukiwania. Jeśli zbyt wiele stron w domenie jest niskiej jakości (np. zduplikowane, lub utworzone wyłącznie w celu uzyskania pozycji w wyszukiwarkach), istnieje poważne ryzyko, że domena nie zostanie uznana za autorytet. W 2023 roku marketerzy muszą zapewnić, że odkrywane treści są istotne, informacyjne, jakościowe, autorytatywne i oparte na doświadczeniu. Wyszukiwarki będą nagradzać firmy za udostępnianie wysokiej jakości i pouczających treści. Marki powinny znacznie zwiększyć widoczność online, dzieląc się aktualnymi treściami. Strategia treści powinna obejmować wszystkie rodzaje treści, w tym filmy, informacje o produktach, FAQ, odpowiednie obrazy, PDF i porady ekspertów.

Trend 2: Omnichannel experience

Większość konsumentów przemieszcza się między różnymi urządzeniami, dlatego ważne jest spójne i jednolite doświadczenie we wszystkich punktach kontaktowych. Centralizacja krytycznych informacji o firmie i dystrybucja ich we wszystkich kanałach marketingowych jest niezbędna dla bezproblemowego doświadczenia omnichannel w 2023 roku. Szybkość zmian w kanałach buduje zaufanie u konsumentów. Na przykład informacje o stronie internetowej powinny zmieniać się od razu, gdy jako firma zdecydujesz się zmienić swój profil biznesowy Google lub informacje o profilu społecznościowym. Wraz z wydaniem Google Analytics 4, Google szkoli marketerów, aby skupili się na zachowaniach klientów i atrybucji z różnych kanałów, a nie na ostatnio klikniętym kanale. Odkrywanie treści, dobre doświadczenie użytkownika strony internetowej i dbałość o aspekty techniczne również staną się obowiązkowymi elementami w 2023 roku. Jeśli informacje nie mogą być indeksowane, nie będą dostępne dla konsumentów, co uczyni je bezużytecznymi. W miarę jak gospodarka zwalnia, a budżety stają się coraz bardziej napięte, marketerzy muszą nadać priorytet inicjatywom technicznego SEO, aby przyniosły dobre rezultaty.

Trend 3: Personalizacja i lokalizacja

Konsumenci szukają informacji w oparciu o zainteresowania, lokalizację oraz inne znane i nieznane czynniki. Kupujący online chętniej kupują produkty od firm, które są mocne na rynku lokalnym i angażują się w sprawy konsumentów. Musimy zapewnić, że nasze globalne strategie marketingowe w zakresie wyszukiwania są dostosowane do lokalizacji. Google dopasowuje obrazy do intencji wyszukiwarki, ponieważ obecnie około 36% ekranu urządzenia mobilnego zajmują obrazy. Jako lokalny biznes, rozważ:

-Odpowiadanie na często zadawane pytania

-Dostarczanie odpowiednich informacji lokalnych i zdjęć

-Zapewnienie wspaniałych doświadczeń omnichannel dla konsumentów

Lokalne SEO w 2023 roku to rozszerzone informacje, doświadczenia i zaangażowanie

Według ekspertów lokalnego SEO, wyszukiwanie lokalne nadal ma duże znaczenie strategiczne dla Google. Jednak wyszukiwarka odchodzi od wyszukiwania lokalnego jako czynnika generującego zyski i skupia się bardziej na wyszukiwaniu produktów. Oznacza to jeszcze słabsze wsparcie dla lokalnego SEO.

Google będzie dalej rozwijać i budować wyszukiwanie produktów, aby lepiej konkurować z Amazonem i napędzać więcej wykorzystania wyszukiwania produktów. Detaliści są numerem jeden reklamodawców online i Google chce utrzymać ten trend. Podczas gdy lokalizacja jest ważnym czynnikiem, uważam że w 2023 roku personalizacja informacji w oparciu o preferencje konsumentów stanie się koniecznością. Korzystanie z platform danych klientów w celu zabezpieczenia preferencji i tworzenia treści i kampanii opartych na danych klientów jest również kluczowe w tym obszarze.

Trend 4: Influencer marketing i budowanie społeczności ekspertów

Influencer marketing rozwija się szybko, a nawet szybciej niż marketing w mediach społecznościowych. Oszczędni konsumenci przed podjęciem decyzji o zakupie sprawdzają informacje i śledzą opinie ekspertów od influencerów, którym ufają. Już teraz widzimy, jak różne kanały społecznościowe zamieszczające informacje wokół recenzji ekspertów /społeczności i interaktywnych filmów dobrze sobie radzą.

W 2023 roku marki będą czerpać korzyści poprzez:

-Budowanie eksperckiej społeczności influencerów

-Dostarczanie najbardziej informacyjnych, pomocnych treści w najbardziej interaktywnym formacie

-Dopasowanie różnych KPI, takich jak zaangażowanie i kliknięcia, aby zmierzyć sukces

Udział influencer marketingu

Niektóre ze zmian w Google są napędzane popularnością TikToka, w tym naciskiem na to, aby wyszukiwanie było bardziej wizualne. W związku z tym zobaczymy, że Google będzie kładło nacisk na bardziej wizualne treści. Google zintensyfikuje swoją niedawną walkę z oszustwami recenzyjnymi. Lokalni marketerzy będą musieli utrzymywać ciągłość dodawania recenzji po prostu być przygotowanym na utratę procentu recenzji przez filtrowanie AI Google.

Następnie omówmy główne obszary koncentracji w naszej strategii, aby wykorzystać powyższe trendy.

1. Inteligencja biznesowa

Gospodarka światowa wykazuje spowolnienie. W 2023 r. kluczowe znaczenie będzie miało czerpanie wiedzy biznesowej i podejmowanie działań z najbardziej istotnych punktów danych. Zwróć uwagę m.in na trendy rynkowe, benchmarking konkurencji, zachowania klientów, kanały i priorytetyzację celów. Bardziej bystre firmy będą zwracać się w kierunku analityki biznesowej, aby znaleźć najbardziej krytyczne informacje, nadając priorytet jakości treści i zasobów oraz opierając te decyzje na tym, co jest najbardziej krytyczne w oparciu o rzeczywiste dane.

2. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe (AI/Ml)

W 2023 roku AI/ML stanie się strategią do rozwiązywania złożonych problemów marketingowych. Treść generowana przez AI (np. ChatGPT) stała się znacznie większym elementem marketingu cyfrowego i contentowego, w tym dla wyszukiwania lokalnego. Google wykorzystuje również uczenie maszynowe do szybkiego auto tłumaczenia dowolnego języka.

3. Twój plan sukcesu

Kluczem do wygranej będzie zdefiniowanie i dopasowanie Twoich celów biznesowych, kluczowych kanałów, ważnych metryk do śledzenia oraz rozwiązań, które pomogą Ci dotrzeć do tych metryk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *