Znaczenie i przydatność linków nofollow

Czym są linki nofollow?

Google pierwotnie wprowadziło tag nofollow w 2005 roku, aby zwalczać spam w komentarzach. Obecnie WordPress domyślnie dodaje tag nofollow do linków w komentarzach, podobnie jak wiele innych CMS-ów. Więc nawet jeśli nigdy wcześniej nie słyszałeś o linku nofollow, bądź pewny, że każdy spamerski komentator na Twoim blogu prawdopodobnie nie otrzymuje żadnych korzyści SEO ze swoich wysiłków. Jednak jest różnica pomiędzy spamem w komentarzach blogowych, a linkami z portali społecznościowych. Kontekstowe linki nofollow mogą być bardzo wartościowe, ponieważ są naturalną częścią internetu. Posiadanie linków nofollow jest normalne i pomagają one zdywersyfikować profil backlinków. W związku z tym utrzymywanie naturalnego profilu linków zwrotnych jest ważną praktyką SEO w celu zapobiegania karom. Dobrze umiejscowione, kontekstowe linki nofollow mogą kierować odpowiedni ruch do Twojej witryny i zwiększać świadomość marki. Linki nofollow pochodzące ze znanych stron internetowych mogą również pomóc Ci w zdobyciu autorytetu w Twojej branży – a co za tym idzie, przynieść Ci wiele możliwości marketingowych i przyszłej współpracy. Posiadanie silnej marki jest ważnym elementem, który może pomóc odnieść Ci sukces w SEO. Dla przykładu, wyobraź sobie artykuł na dużej stronie medialnej, takiej jak Forbes.com. Linki wychodzące na większości dużych stron tej klasy są oznaczone atrybutem nofollow. Jednak biorąc pod uwagę ekspozycję, którą otrzymujesz będąc wspomnianym na takiej platformie, możesz łatwo zwiększyć wiele innych sygnałów marketingowych.

Jak Google radzi sobie z linkami nofollow?

Historycznie Google traktowało linki nofollow jako „dyrektywy”. Zasadniczo oznaczało to, że Google lekceważyło wszystkie linki nofollow, ustaliło, że nie mają one wpływu na autorytet strony i nie wykorzystywało ich do wpływania na rankingi strony. Jednak aktualizacja algorytmu Google z marca 2020 roku wprowadziła zmiany w tym, jak Google obsługuje tag nofollow. Google traktuje teraz linki rel=”nofollow” jako „wskazówki”. Innymi słowy, kontekstowe, wysokiej jakości linki mogą przyczynić się do wzrostu pozycji strony. Mówiąc prościej, obecnie algorytmy rankingowe wyszukiwarki Google traktują atrybut nofollow jako sugestię, W zależności od jakości linku i kontekstu, jaki dostarcza, Google może zaliczyć link jako korzystny dla strony, całkowicie zignorować go jako sygnał rankingowy lub zaliczyć go do swoich obliczeń sygnałów spamu. Zmiany te oznaczają, że sprawy nie są już tak przejrzyste jak kiedyś, a Google zbiera jeszcze więcej sygnałów z sieci, aby określić rankingi strony.

Czy można uplasować się na wysokich pozycjach w google tylko dzięki linkom nofollow?

SEO jest coraz bardziej popularną praktyką, co prowadzi do zwiększenia konkurencji w wyszukiwarce Google. Obecnie większość stron internetowych znajduje się na szczycie dzięki silnym backlinkom dofollow. W związku z tym posiadanie wyłącznie linków nofollow rzadko wystarcza do osiągnięcia pożądanych przez większość firm pozycji w rankingu. Aby zajmować najwyższe pozycje należy dostarczać zarówno linków dofollow jak i nofollow.

Podsumowując, linki nofollow są nadal wartościowe dla pozycjonowania – i będą takie w przewidywalnej przyszłości. W zasadzie powinieneś wdrożyć je jako część swojej strategii link-buildingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *