Znaczenie link buildingu w pozycjonowaniu stron

Czym jest Link buliding?

Link building to inaczej pozyskiwanie linków prowadzących do Twojej strony www. Pozyskiwanie linków z innych stron o wysokiej jakości zapewni Twojej witrynie autorytet, a także pomoże w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego pozyskiwania linków ma takie znaczenie?

Załóżmy, że Twoja strona jest nowa. Udało Ci się zbudować na niej wartościową treść i pod względem contentu możesz śmiało rywalizować z konkurentami. Jednak nie znajdujesz się na wysokich pozycjach na słowa kluczowe, które Cię interesują. Zazwyczaj jest to kwestią tego, że Twoja strona nie ma wystarczająco silnych backlinków z innych zaufanych stron www. Pozyskanie linków o wartości dla Google jest procesem czasochłonnym. Rozpoczęcie tego procesu, prędzej czy później przyniesie Ci korzyści w postaci wyższych miejsc w wyszukiwarkach.

Istnieje wiele sposobów pozyskiwania backlinków, w tym:

-linki z prywatnych stron ogólnotematycznych
-linki z wizytówek NAP
-linki z komentarzy w blogach tematycznych
-linki z for internetowych
-linki z profili z wysokim Trust Rank
-linki z katalogów stron www
-linki z mediów społecznościowych

W dalszej części artykułu zajmę się omówieniem wyżej wymienionych strategii linkowania.

Podczas badania sposobów na poprawę swojej pozycji w rankingu, wykorzystanie mocy link buildingu może być wyzwaniem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych profesjonalistów. Jednak może to być jedno z Twoich najpotężniejszych narzędzi do osiągnięcia sukcesu.

Linki nofollow i linki dofollow

Aby oznaczyć link jako nofollow, musisz dodać atrybut rel=”nofollow” do kodu linku. Linki nofollow informują Google, że link nie powinien przekazywać PageRank. Linki nofollow nie przekazują bezpośrednio autorytetu, jednak nadal mogą zapewnić Ci rozpoznawalność marki i ruch polecający. Linki z komentarzy blogowych, oraz większość linków z mediów społecznościowych mają atrybuty nofollow. W świecie SEO trwa gorąca dyskusja czy takie linki mają wartość. Osobiście jestem zdania, że jak najbardziej warto pozyskiwać takie linki. Uważam, że linki nofollow mają wartość pozycjonerską. Należy dbać o różnorodność linków prowadzących do Twojej witryny. Jeśli strategia Twojego link buildingu będzie opierać się tylko i wyłącznie na linkach dofollow, Google może zauważyć, że to nie jest naturalne i Twoja witryna nie znajdzie się wysoko w wynikach. Należy zadbać o równowagę pomiędzy pozyskiwaniem linków dofollow i nofollow.

Linki dofollow to linki z atrybutami, które informują Google, że link powinien przekazywać PageRank. Takie linki mają większą moc pozycjonerską. Dlatego w ostatnich latach bardzo modnym sposobem pozycjonowania jest pozyskiwanie linków z artykułów ze stron tematycznych/ogólnotematycznych. Załóżmy, ze chcesz wypozycjonować się na frazę o średniej skali trudności. Zbudowanie własnego, podlinkowanego zaplecza w sile 30 domen z kilkoma unikalnymi artykułami oraz artykułem z linkiem do Twojej witryny, oraz kupno 40 linków ze stron prywatnych będzie dobrym pomysłem. Może to pomóc awansować Twojej stronie na główne frazy kluczowe. Wszystkie linki pozyskane w taki sposób będą miały atrybut dofollow. Uważam jednak, ze dodanie do tego 30-40 linków z portali społecznościowych, oraz linków z komentarzy z tematycznych blogów dodatkowo wzmocni pozycję Twojej strony. Aby linkowanie wyglądało na naturalne należy pozyskiwać mocne linki z każdego źródła.

Naturalne linki z innych blogów lub stron

Naturalne linki są uważane za świetny sposób budowania autorytetu strony. Jeśli na Twojej stronie znajduje się wiele wartościowych artykułów, a Ty jesteś aktywny w mediach społecznościowych istnieje możliwość, że uda Ci się pozyskać w taki sposób trochę linków. Zazwyczaj są one dodawane w ramach treści innego blogera lub webmastera z zamiarem dostarczenia wartości dla ich czytelników. Zdobywanie naturalnych linków zostało nazwane jednym z najbezpieczniejszych technik budowania linków.

Strategie skutecznego link buildingu

Istnieje wiele metod prawidłowego budowania linków, ale niektóre z nich okażą się bardziej skuteczne niż inne.

Linki z prywatnych stron tematycznych/ogólnotematycznych

Tego typu linki zazwyczaj są płatne. Polega to na tym, że ktoś posiada bazę stron, na których możesz umieścić artykuł z linkiem do swojej strony za odpowiednią opłatą. Jest to dobry sposób na budowanie link buildingu, przede wszystkim z takiego powodu, ze Twój link jest umieszczony w unikalnym artykule. Przekłada się to na moc pozycjonerską. Oczywiście ważnym aspektem jest to jak właściciel stron dba o nie. Sprawdź czy są one podlinkowane i czy oprócz artykułów z linkami wychodzącymi są jeszcze inne artykuły bez linków wychodzących. Jeśli właściciel takich stron dba o nie, można uznać że takie linki są warte swojej ceny.

Linki z wizytówek NAP

Takie linki zyskały popularność w ostatnich latach. Katalogi NAP polegają na dodaniu danych swojej firmy- adresu, numeru NIP, Regon, opisu wykonywanej działalności oraz linku do strony www. Pomimo że w każdej z wizytówek jest dużo linków wychodzących, Google ceni tego typu strony. Potwierdzają to testy potwierdzające wzrost pozycji danej strony po dodaniu jej do najsilniejszych wizytówek NAP.

Linki z komentarzy blogowych

Aby pozyskać takie linki, należy najpierw stworzyć listę blogów, w których możesz skomentować dany artykuł, a administrator bloga pozwala na zamieszczenie takich komentarzy. Jest to naprawdę czasochłonne. Uważam, że warto poświęcić swój czas, żeby to zrobić. Google lubi linki tematyczne. Pomoże to Twojej stronie w zbudowaniu zaufania strony. Jest to świetny sposób, aby linki do Twojej strony miały większą różnorodność.

Linki z for internetowych

Aby takie linki miały moc, najlepiej byłoby zrobić listę tematycznych for i dopiero wtedy dodawać posty z odnośnikiem do Twojej strony. Czasami ta metoda jest stosowana bardziej ogólnie. Możesz spróbować znaleźć listę powiedzmy 20 for, gdzie dodasz swojego linka. Ten sposób może pomóc Ci awansować na wyższe pozycje w wyszukiwarkach. Uważam, że jest to niezła metoda pozyskiwania linków.

Linki z mediów społecznościowych

Pomimo, że linki z mediów społecznościowych w zdecydowanej większości mają atrybut nofollow, uważam, ze nadal warto pozyskiwać takie linki. W ten sposób pozyskujesz linki z silnych domen, i Twoja witryna buduje zaufanie w oczach wyszukiwarek. Jak już wspomniałem wcześniej, jestem zdecydowanym przeciwnikiem opcji strategii pozyskiwania linków tylko i wyłącznie z atrybutem dofollow. Uważam, że mieszanka linków dofollow z linkami z silnych stron z atrybutem nofollow daje świetne połączenie i pozwala uzyskiwać najlepsze rezultaty. Ponadto media społecznościowe dają dużo większe możliwości, takie jak:

-Publikowanie wiadomości i aktualizacji dotyczących Twojej marki

-Zaangażowanie się w dyskusję z odbiorcami w komentarzach

-Odpowiadanie na wzmianki o marce

-Udział w rozmowach w mediach społecznościowych w swojej niszy

Są to wszystkie dobre praktyki mające na celu zwiększenie widoczności marki w mediach społecznościowych, co może prowadzić do zwiększenia autorytetu i ewentualnych backlinków.
Możesz również zoptymalizować swoje profile w mediach społecznościowych i upewnić się, że zawierają one link do Twojej strony.

Powielanie backlinków konkurencji

Ta taktyka to nic innego jak przyjęcie i powielanie tej samej strategii link buildingu co konkurenci, którzy zajmują wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Jeśli potrafisz przeanalizować, co konkurent robi dobrze w ramach swojej strategii link buildingu, możesz wykorzystać tę samą strategię na swoją korzyść.
Przyglądanie się strategiom konkurencji może również pomóc w odkryciu, jak treści podobne do Twoich radzą sobie w Twojej niszy rynkowej.

Skąd wiadomo, czy link jest dobrym linkiem?

Istnieje kilka sposobów, które będą w stanie powiedzieć, czy link jest dobry, czy nie.

Trafność

Linki powinny pochodzić ze stron internetowych o treści ściśle związanej z tematem Twojej strony. To pomaga upewnić się, że budujesz właściwe linki. Podczas szukania okazji do zdobycia linków, wczuj się w schemat myślenia, pytając czy nadal byś to robił, gdyby Google nie istniało lub nie używało linków jako części swojego algorytmu. Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, oznacza to zazwyczaj, że jest to strona powiązana tematycznie z miejscem, w którym Twoja publiczność przebywa. Jeśli odpowiedziałbyś „nie”, jest to dobra wskazówka, że link nie jest istotny dla Twojego biznesu.

Authority Score

Wynik autorytetu pomaga zmierzyć, jak wpływowa jest strona. W większości przypadków, im wyższa waga wyniku autorytetu strony, tym bardziej zaufana jest domena. Możesz sprawdzić Authority Score danej strony za pomocą narzędzi SEO.

Anchor Text

Anchor text jest tekstem używanym do linkowania z jednej strony do drugiej. Algorytm Google wykorzystuje anchor text, aby móc ustalić o czym jest dana strona. Jednak wytyczne Google mówią, że zoptymalizowany anchor text (z głównymi docelowymi słowami kluczowymi lub terminami komercyjnymi) narusza ich wytyczne, a nadmierne użycie jest znanym czynnikiem przyczyniającym się do ręcznych działań. Twój profil linków powinien zawierać naturalną mieszankę, bez widocznego wzrostu liczby linków z anchor text.

Na koniec dodam, że zdobywanie linków jest procesem długoterminowym. Pamiętaj, aby nie zdobywać zbyt wielu linków w jednym momencie. Kilka lat temu świetnie sprawdzały się blasty takimi narzędziami jak xrumer, zennoposter czy scrapebox. Po takim blaście można było zauważyć wyraźny wzrost pozycji strony. Obecnie tego typu sposób linkowania kompletnie nie sprawdza się. Google potrafi już zauważyć nagły i nienaturalny przypływ linków do Twojej witryny. Aby zdobyć wysoką pozycję w Google należy napracować się dużo bardziej niż kiedyś i opracować strategie linkowania do swojej strony, biorąc pod uwagę taki czynnik jak liczba pozyskiwanych linków w okresie miesięcznym lub kwartalnym. Musisz starać się, aby linkowanie do Twojej strony wyglądało jak najbardziej naturalnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *