4 pożądane stanowiska w marketingu cyfrowym

Marketing cyfrowy to inaczej tworzenie i rozpowszechnianie treści za pośrednictwem kanałów przekazu takich jak strony internetowe, serwisy społecznościowe, aplikacje na urządzenia przenośne, oraz promowanie tychże treści za pomocą różnego rodzaju narzędzi takich jak SEO, SEM, płatne reklamy, serwisy społecznościowe, poczta elektroniczna itd. Aby przeprowadzić skuteczną kampanię marketingu cyfrowego należy określić cele kampanii, zdefiniować grupę odbiorców i opracować plan działania. Strategia musi określać kurs danej kampanii, który prowadzi do jak najlepszych wyników. Marketing cyfrowy ma ogromne znaczenie w dzisiejszych czasach. Każdy biznes potrzebuje strony internetowej i przedstawienia oferty. W tym artykule skupię się na przedstawieniu ścieżki kariery w marketingu cyfrowym.

Przyjrzyjmy się czterem pożądanym rolom w marketingu cyfrowym, ich zakresom wynagrodzenia i wymaganiom dotyczącym pracy. Później pokażę Ci, jak możesz podnieść swoje umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego, aby być bardziej atrakcyjnym dla pracodawców.

Na jakie stanowiska w marketingu cyfrowym jest teraz największy popyt?

Skupmy się na czterech pożądanych stanowiskach w marketingu cyfrowym:

-Specjalista SEO

-Autor treści internetowych

-Specjalista ds. marketingu w mediach społecznościowych

-Specjalista SEM

Specjalista SEO

Specjalista SEO ma bardzo szeroki zakres zadań, wszak SEO nigdy się nie kończy, Sposoby, które działały kilka lat temu, mogą nie działać w chwili obecnej. Każdy kto zajmuje się zawodowo pozycjonowaniem musi na bieżąco śledzić wszystkie nowiny w branży i umieć przystosowywać się do nich. Istnieją podstawowe zadania, które musi umieć każdy specjalista SEO, takich jak SEO techniczne, on-page SEO, off-pafe SEO.

-techniczne SEO

Chodzi o wiedzę z zakresu wyboru właściwego hostingu, umiejętność naprawy błędów na stronie, zadbanie o potrzebne wtyczki, przyjazność dla urządzeń mobilnych, umiejętność wykorzystywania dostępnych narzędzi. Każdy specjalista SEO musi umieć wykonać audyt strony internetowej, dzięki czemu będzie wiedział, co należy poprawić, aby strona była poprawna pod względem technicznym. Techniczny aspekt SEO nie może być bagatelizowany, ponieważ jest istotnym czynnikiem, przy ustalaniu przez Google pozycji. Podam przykład- jeśli strona jest postawiona na hostingu nie mającym w swojej ofercie unikalnych IP, i musi je dzielić z innymi stronami ma to znaczący wpływ na jej pozycję w wyszukiwarkach.

-umiejętność opracowania skutecznej strategii link buildingowej

Zdobywanie silnych linków jest bardzo istotne w pozycjonowaniu sklepu/strony www. Bez mocnych linków, Twoja strona nie przebije się w wynikach wyszukiwania. Każdy specjalista SEO powinien umieć opracować metodę skutecznego linkowania. Chodzi tu nie tylko o zdobywanie linków z dobrych miejscówek, ale też określenie strategii linkowania w czasie.

-wiedza na temat SEO

Wiedza na temat pozycjonowania pozwala dostrzec wiele aspektów, które są niewidoczne dla osoby która dopiero zaczęła zajmować się pozycjonowaniem. Dzięki wielu godzinom pracy i analizy specjalista SEO nabiera bystrości i potrafi celnie określić, co należy zrobić, aby dana strona zaczęła być bardziej widoczna w wynikach. Każdy specjalista SEO powinien być w stanie dostrzec czego brakuje danej stronie i co zrobić, aby ją ulepszyć. SEO jest naprawdę niekończącym się procesem, co czyni go wymagającym. Spośród wszystkich zawodów związanych z marketingiem cyfrowym, specjaliści SEO są jednymi z najbardziej poszukiwanych, a wiele z nich oferuje możliwość pracy zdalnej.

Jakie są zarobki specjalisty SEO?

Zarobki specjalisty SEO wynoszą około 6-10 tys złotych miesięcznie. Jednak nie można zapominać o tym, że każdy kto zna się dobrze na pozycjonowaniu może po godzinach pracy dostarczać usługi prywatne.

Autor treści internetowych

Copywriting jest również rozwojową dziedziną. Ktoś kto umie napisać świetny artykuł zawsze jest pożądany w agencjach SEO. W internecie znajdziemy wiele ogłoszeń copywritingowych w różnej cenie. Średnia cena za artykuł na 3000 znaków wynosi około 50 zł. Dobry copywriter może więc liczyć na niezłe zarobki, jednak będą one przeciętnie mniejsze od specjalisty SEO.

Specjalista do spraw marketingu w serwisach społecznościowych

Media społecznościowe w ostatnich latach stały się istotną częścią strategii marketingu cyfrowego. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, to powinieneś być widoczny w najważniejszych mediach społecznościowych. Dzięki temu dotrzesz do znacznie szerszego grona odbiorców. Istnieją specjaliści, którzy zajmują się tylko i wyłącznie promocją w mediach społecznościowych. Ich zarobki są mocno zróżnicowane i zazwyczaj wynoszą 4-10 tys złotych miesięcznie.

Specjalista SEM

SEM jest to ogół wszelkich działań, które polegają na promowaniu sklepu/strony www. Specjalista SEM odpowiada za całość działań marketingowych związanych z optymalizacją, reklamą (między innymi reklamami przy pomocy linków sponsorowanych). Do zadań specjalisty SEM należy optymalizacja strony, umiejętność poprawy jej działania, tak aby były zgodne z wytycznymi wyszukiwarek, optymalizacja kodu strony internetowej, grafiki, jak również działania związane z aktualizacją samego CMS (systemu zarządzania treścią). Innymi zadaniami specjalisty SEM są działania marketingowe dotyczące płatnych reklam takich google adwords, planowanie i wdrażanie strategii marketingowych i przygotowywanie raportów ze zrealizowanych kampanii. Specjalistą SEM może zostać tylko osoba wszechstronna posiadająca szeroką wiedzą z zakresu programowania, marketingu, oraz specyfiki działania wyszukiwarek. Miesięczne wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi około 5500 zł.

SEO cały czas rozwija się i nadal jest duże zapotrzebowanie na każdego z wyżej wymienionych specjalistów. Jeżeli dobrze znasz język angielski możesz postarać się o pracę tego typu zagranicą, ponieważ wiele firm oferuje możliwość pracy zdalnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *