Jak działa algorytm TikTok?

TikTok zadebiutował w 2016 roku i stał się najszybciej rozwijającą się platformą mediów społecznościowych. Z tego artykułu dowiesz się więcej na temat tej aplikacji i tego jak Twoja marka może wykorzystać promocję na tej platformie. Przypomnę tylko, że TikTok jest aplikacją do tworzenia krótkich filmów wideo i zdobyła w ostatnich latach ogromną popularność również w naszym kraju.

W tym artykule omówię:

Czym jest algorytm TikTok?

Czym jest kanał For You?

Jak działa algorytm TikTok?

Słowa kluczowe a algorytm TikTok

TikTok a Google

Mity o algorytmie TikTok

7 wskazówek dotyczących pracy z algorytmem TikTok

Czym jest algorytm TikTok?

Algorytm TikTok to system rekomendacji, który określa filmy, które widzisz w swojej aplikacji. Podobnie jak inne algorytmy, działa w taki sposób, aby dostarczać ciekawych treści w oparciu o zainteresowania użytkownika. Celem jest udostępnianie treści, które użytkownicy lubią w oparciu o ich preferencje oraz preferencje osób o podobnej demografii.

System rekomendacji i algorytm TikTok koncentruje się wokół strony „Dla Ciebie”.

Czym jest kanał Dla Ciebie?

For You jest unikalny i dopasowany do zainteresowań użytkownika. Kiedy otwierasz aplikację, lądujesz na tym feedzie. Możesz zarządzać tym co chcesz oglądać. Kiedy po raz pierwszy dołączysz do TikTok, twój FYP będzie odpowiadał Twoim zainteresowaniom w ramach demografii na podstawie informacji, które podałeś (tj. wiek, płeć i zainteresowania).

Jak działa algorytm TikTok?

Dokumentacja TikTok podaje trzy podstawowe czynniki, które wpływają na algorytm:

-Interakcje użytkownika

-Informacje o wideo

-Ustawienia urządzenia i konta

Interakcje użytkowników

Interakcja użytkownika obejmuje działania, które użytkownicy podejmują na danym filmie. Te interakcje mogą być negatywne lub pozytywne. Pozytywna interakcja spowoduje, że aplikacja pokaże Ci więcej podobnych tematów.

Pozytywne interakcje obejmują zaangażowanie takie jak:

-Zamieszczenie komentarza

-Śledzenie konta

-Polubienie wideo

-Czas oglądania wideo

Wiedząc jak działa algorytm TikTok, wiesz co powinieneś dostarczać użytkownikom.

Jak zachęcić użytkowników do interakcji?

Jako twórca, chcesz zachęcić użytkowników do interakcji. Możesz to osiągnąć tworząc świetne treści. Najważniejszą metryką na TikTok jest czas oglądania. Jeśli komuś podoba się Twoje wideo, to prawdopodobnie obejrzy także inne Twoje filmy. Dzięki temu TikTok wie, że Twoje treści są wartościowe i może przedstawić je szerszej publiczności.

Informacje o wideo

Według dokumentacji TikTok, informacje o wideo obejmują:

-Dźwięki

-Napisy

-Hashtagi

-Opisy wideo

-Nakładki tekstowe

Informacje wideo w praktyce

TikTok jest dobrze znany ze swojego skojarzenia z dźwiękami trendowymi. Dzięki trendowemu dźwiękowi algorytm TikTok może zidentyfikować grupę osób, które prawdopodobnie zaangażują się w wideo na podstawie poprzednich interakcji użytkowników. Jeśli użytkownik ogląda wideo do końca za każdym razem, gdy używany jest określony dźwięk, prawdopodobnie podoba mu się treść i chce zobaczyć jej więcej.

Podpisy, hashtagi i opisy wideo są podstawową częścią strategii

Jest to niezbędne dla osób bez słuchu, ale także dla tych, którzy wolą przewijać TikTok bez włączonego dźwięku. Bez podpisów znacznie zmniejszysz swoją oglądalność i zasięg. Zawierając słowa kluczowe w swoich filmach, masz szansę zdobyć popularność i osiągnąć świetne wyniki.

Jak korzystać z informacji wideo?

Najważniejszą wskazówką od ekspertów TikTok jest przeprowadzenie badań słów kluczowych za pomocą aplikacji TikTok, a następnie użycie słów kluczowych w swoim wideo, podpisach i hashtagach.

Ustawienia urządzenia i konta

Ustawienia urządzenia i konta otrzymują niższą wagę w algorytmie. Niektóre z bardziej oczywistych czynników obejmują preferencje językowe i ustawienia kraju. Użytkownicy chcą oglądać filmy w języku, którym się posługują. TikTok uwzględnia również typ urządzenia w swoim algorytmie. Preferują pokazywanie filmów, które urządzenie może płynnie odtwarzać, ponieważ doprowadza to do pozytywnego doświadczenia użytkownika, który może korzystać ze starszych telefonów lub mniejszych ekranów.

Słowa kluczowe i algorytm TikTok

W ostatnich miesiącach wiele mówiło się o zmianie algorytmu TikTok i o tym, jak TikTok teraz nadaje priorytet słowom kluczowym. To nie przypadek, że TikTok zwiększył opisy wideo do 2200 znaków. W swoim oświadczeniu za pośrednictwem aplikacji, TikTok stwierdza:

„Zwiększona liczba znaków daje twórcom szansę na generowanie zaangażowania. Wspominamy również o podpisach i hashtagach. Podpisy i hashtagi to słowa, które pomagają w kontekstualizacji filmów.”

SEO TikTok i Google

W polskim Google świetnie indeksują się ogólne tagi z TikToka. Wpisując w Google „tiktok przepisy” na pierwszych dwóch miejscach znajduje się ta platforma z tagami „przepisy” i „przepis”

Wpisując frazę „tik tok pozycjonowanie” TikTok znajduje się na 2 pozycji.

Co to oznacza?

Twórcy powinni używać odpowiednich słów kluczowych w swoich podpisach i hashtagach. Według dokumentacji TikTok, podpisy i hashtagi przyczyniają się do pokazywania się szerszemu gronu odbiorców. Aby zwiększyć widoczność w Google, rozważ udostępnienie swojego wideo na innych platformach, takich jak YouTube Shorts.

Mity o algorytmie TikTok:

Wyjaśnijmy kilka powszechnie panujących błędnych przekonań na temat TikTok.

Mit: Musisz publikować codziennie

Publikowanie 1-3 filmów na TikTok dziennie jest częstym zaleceniem dla nowych TikTokerów. Jednak wytyczne TikTok jasno określają, że nie jest to wymagane do rozwoju. Dokumentacja TikTok radzi, że eksperymentowanie z filmami, które udostępniasz i publikowanie treści o wysokiej jakości jest bardziej przydatne, aby utrzymać zaangażowanie publiczności.

Mit: Twórcy z Funduszu Twórców TikTok zyskują większą popularność

Dobra wiadomość jest taka: nie musisz być w funduszu twórców, aby zwiększyć swoje szanse na popularność. Ci, którzy są w funduszu twórców TikTok, częściej zarabiają na zwiększonym zaangażowaniu, ale to dlatego, że ci TikTokerzy wiedzą, jak tworzyć wspaniałe treści, które angażują społeczność.

Mit: TikTok jest tylko dla krótkich form wideo

Chociaż TikTok rozpoczął działalność jako aplikacja z siedmiosekundowymi filmami, maksymalna długość wideo od tego czasu wzrosła. W aplikacji możesz tworzyć filmy o długości 15 sekund, 60 sekund lub trzech minut. Alternatywnie można tworzyć rozszerzone filmy i przesyłać je do aplikacji TikTok. Mając system rekomendacji, łatwo byłoby TikTokowi stać się powtarzalnym, pokazującym tylko podobne filmy. TikTok podejmuje działania, aby być lepszym miejscem dla wszystkich. Oto, czego TikTok nie będzie pokazywał w FYP:

Duplicate content

TikTok nie będzie pokazywał duplikatów treści w FYP. Ponadto zróżnicowanie FYP sprawia, że użytkownicy otrzymują różne perspektywy danej dziedziny.

Potencjalnie problematyczne klastry

Algorytm TikTok pracuje nad realizacją misji platformy, jaką jest inspirowanie kreatywności i dostarczanie wartości oraz rozrywki swoim użytkownikom. Aby to osiągnąć, TikTok unika rekomendowania podobnych treści wokół potencjalnie problematycznych tematów, takich jak ekstremalne diety lub fitness, smutek lub rozstania. TikTok chce chronić swoich użytkowników przed oglądaniem treści, które mogą powodować niepokój, ale mogą być właściwe jako pojedyncze wideo. Ten rodzaj ograniczenia jest pozytywnie potęgowany przez funkcje „nie zainteresowany” i „filtrowanie słów kluczowych”.

Treści oznaczone jako nieinteresujące

TikTok pozwala użytkownikom kontrolować, co chcą oglądać na platformie. Widzowie mogą nacisnąć i przytrzymać ekran na dowolnym wideo TikTok i wybrać jedną z następujących opcji:

Zapisz wideo: Pozytywny wskaźnik zaangażowania wideo dla algorytmu.

Tryb czysty: Zobacz filmy bez nazw użytkowników i podpisów itp.

Zgłoś: To działanie wskazuje, że wideo jest sprzeczne z Wytycznymi dla społeczności TikTok i należy się nim zająć.

Nie zainteresowany: To mówi algorytmowi TikTok, że jako widz, nie chcesz oglądać danej treści.

Treści zawierające filtrowane słowa kluczowe

Użytkownicy mogą powiedzieć TikTokowi, czego nie chcą widzieć, kierując się do menu w prawym górnym rogu i przechodząc do zakładki Ustawienia i prywatność > Preferencje dotyczące treści > Filtruj słowa kluczowe wideo.

Treści tworzone przez osoby poniżej 18 roku życia

W swoim zobowiązaniu do utrzymania aplikacji jako bezpiecznego miejsca dla wszystkich, TikTok wprowadził środki ochrony swoich młodszych użytkowników. Dzieci lub nastolatki poniżej 18 roku życia nie mogą umieszczać treści w Explore feed – co oznacza, że ich treści i profile nie są tak łatwe do znalezienia przez innych użytkowników TikTok.

7 wskazówek dotyczących algorytmu TikToka

Najlepsi twórcy na TikToku podają kilka najlepszych praktyk tworzenia treści wideo, które mogą zyskać przychylność algorytmu.

Wskazówka 1: Przejdź na konto TikTok Pro

Konta TikTok Pro zapewniają twórcom bardziej szczegółową analitykę. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć:

-Tygodniowe i miesięczne odsłony

-Wzrost liczby followersów

-Trending videos

Ważne jest, aby zauważyć, że wskazówki TikTok radzą, aby nie tworzyć treści głównie wokół analityki. Zamiast tego, przy tworzeniu treści myśl o szerszym obrazie.

Wskazówka 2: Znajdź swoją niszę

Znalezienie niszy na TikTok daje Ci większe zrozumienie szerszego obrazu. Jeśli wiesz, do jakiej niszy należysz, możesz zbadać tematy za pomocą paska wyszukiwania i zobaczyć dokładnie, które filmy osiągają dobre wyniki, dzięki czemu możesz stworzyć podobnej jakości wideo z własnym pomysłem jako ulepszenie.

Wskazówka 3: Używaj właściwych hashtagów, dodawaj podpisy i opisy wideo

Pamiętaj, aby wybrać hashtagi istotne dla Twojego filmu lub niszy, aby mieć szansę na pojawienie się w top listach dla słów kluczowych.

Wskazówka 4: Używaj modnych dźwięków i muzyki

Bez względu na to, jak bardzo zmieni się algorytm, muzyka i trendy dźwiękowe prawdopodobnie wciąż będą miały swoje miejsce na platformie TikTok. Możesz je wykorzystać do przedstawienia swojej marki, uczynienia ich relatywnymi w swojej niszy i wyróżnienia się.

Wskazówka 5: Twórz filmy o wysokiej jakości

Narzędzia do edycji TikTok pozwalają użytkownikom tworzyć i edytować przyciągające wzrok, wysokiej jakości filmy w obrębie aplikacji. Twórcy TikTok wyrażają znaczenie tworzenia zaangażowania na wczesnym etapie, więc staraj się edytować swoje filmy w taki sposób, aby przykuć uwagę użytkownika w pierwszych trzech sekundach.

Wskazówka 6: Zaangażuj się w sprawy innych użytkowników TikTok

Twoja sekcja komentarzy jest skarbnicą pomysłów na wideo. Możesz odpowiadać na komentarze za pomocą wideo. Możesz założyć, że inni komentujący mają podobne pytania, więc prawdopodobnie klikną i dołączą do Ciebie w Twoim kolejnym wideo.

Wskazówka 7: Opublikuj serię

Nieco w przeciwieństwie do formatu długich video, krótsze filmy w seriach nadal mogą być skuteczne.

Dlaczego powinieneś zadbać o promocję na TikTok?

TikTok wytrzymuje próbę czasu, ponieważ jego algorytm dobrze nadaje się do szybkiego wzrostu. Przy odrobinie zaangażowania, możesz dotrzeć do tysięcy osób w krótkim czasie. Chociaż preferowane są wysokiej jakości filmy, proste filmy do kamery mogą zyskać równie dużą widoczność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *