Czym jest page rank?

W tym artykule postaram się wyjaśnić czym jest Page Rank i jakie są sposoby na to, żeby go zwiększyć i uzyskać więcej ruchu z Google.

1. Page Rank i optymalizacja Off-Page SEO

Optymalizacja off-page SEO polega na pracy poza swoją stroną nad wszelkimi czynnikami zewnętrznymi, które bezpośrednio wpływają na: reputację, autorytet i relewantność Twojej strony i treści. Są to czynniki zewnętrzne, które mają największe znaczenie dla Google przy ustalaniu wyników wyszukiwania.

Co to jest Google Page Rank i jaką rolę odgrywa w optymalizacji Off-Page SEO?

Page Rank jest ważnym czynnikiem rankingowym dla Google do określenia rankingu strony w swojej wyszukiwarce. Jest to liczba numeryczna w skali 0-10, przy czym Page Rank 10 jest praktycznie nieosiągalny. Ten czynnik jest używany do wyrażenia znaczenia, istotności, wiarygodności i reputacji Twojej witryny. Te aspekty są następnie konsolidowane, biorąc pod uwagę liczbę i jakość linków wskazujących z powrotem do Twojej witryny. Oprócz ilości linków, algorytm PageRank bierze również pod uwagę pochodzenie, jakość i reputację każdego ze źródeł, które o Tobie wspomniały. Istnieje wiele różnych czynników wpływających na PR, którym przyjrzymy się w dalszej części tego postu.

Dlaczego Page Rank jest ważny?

Im lepszy PageRank, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawisz się na szczycie wyników wyszukiwarki, co oznacza większą widoczność i większe szanse, że ludzie klikną i wejdą na Twoją stronę. Oznacza to, że otrzymasz więcej ruchu organicznego.

Przypomnijmy, że oprócz ruchu organicznego istnieją inne rodzaje ruchu:

-Ruch Pay Per Click (PPC) poprzez reklamę.

-Ruch kierowany: kiedy ludzie wchodzą na Twoją stronę poprzez linki na innych stronach

-Ruch bezpośredni: gdy użytkownik wpisuje adres URL Twojej witryny bezpośrednio w pasku adresu.

2. Jaki jest kluczowy czynnik do poprawy rankingów Google? Jak zwiększyć Page Rank?

Aby zwiększyć Page Rank swojej strony musisz pozyskać jak najwięcej silnych linków zewnętrznych ze stron, które nie są spamem i mają wysoki autorytet w Google. Jest to oczywiście bardzo ciężkie zadanie i wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, lub bardzo wysokiego budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie. Mocne linki są sygnałem dla wyszukiwarek, że Twoja treść jest przydatna i po pewnym czasie Twoja strona może zostać uznana za autorytet w danej branży.

3. Jak zwiększyć Page Rank? Czynniki wpływające na poprawę rankingu Google

Oto najważniejsze spostrzeżenia:

-Liczba i jakość backlinków (linków zewnętrznych wskazujących z powrotem na Twoją stronę) pozostaje niezwykle ważna dla rankingu Google.

-Sygnały społeczne nadal są ważnym sygnałem poprawiającym ranking Google

-Jakość i odpowiednia treść (kontekst) pozostaje kluczowym czynnikiem i jest ważna w budowaniu autorytetu, reputacji i znaczenia.

-Znaczenie słowa kluczowego w adresie URL straciło na znaczeniu.

Pozyskiwanie linków wciąż jest kluczem do osiągnięcia większej widoczności i ruchu organicznego. Według badań Moz, które jest autorytetem w sprawach SEO, media społecznościowe mają tendencję do bycia poważnym narzędziem, dzięki któremu można poprawić swój ranking w Google. Obecność na portalach społecznościowych przyczynia się do pozycjonowania Twojej marki i działa jako doskonały dystrybutor treści poprzez polubienia, komentarze itd. Na dodatek służy jako sposób na dotarcie do influencerów i innych blogerów. Jeśli uznają oni, że to co robisz jest istotne, z pewnością będą chcieli podzielić się wysokiej jakości informacjami, które dostarczyłeś wśród swoich odbiorców, co w efekcie da Ci wysokiej jakości backlinki. Musisz więc opracować strategię promocji swoich treści i pamiętać o obecności w największych mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, TikTok, LinkedIn.

4. Znaczenie Twojej reputacji i Link Juice dla Pagerank

Jak już napisałem wcześniej, każda strona powinna dążyć do wypracowania reputacji, ponieważ jest to czynnik ważny w określeniu PageRank. Kiedy inna strona w Twojej dziedzinie, która ma doskonałą reputację, znaczenie i autorytet, umieszcza link wskazujący z powrotem na Twoją witrynę, przenosi część swojej reputacji na Twoją stronę. Jednak ciężko o takie linki, ponieważ konkurencja wie o tym, że kiedy umieści wiele linków wychodzących to ich strona może zostać oceniona trochę słabiej. Obecnie jest naprawdę niewiele silnych miejscówek z których można pozyskać darmowego linka. Pamiętaj o tym, aby ciągle pracować nad jakością swojej treści i strony, abyś miał więcej szans na to, że inne ważne strony uznają Cię za użytecznego i istotnego, a następnie wymienią Cię na swoich stronach.

5. Zwiększanie rankingu strony internetowej: Domain Authority

Domain Authority to algorytm opracowany przez Moz, który jak już wspomnieliśmy jest jedną z najbardziej autorytatywnych stron na świecie w dziedzinie SEO. Przewiduje on, jak dana strona internetowa będzie radzić sobie w rankingu wyszukiwarki w Google, na podstawie jej reputacji.

Domain Authority wykorzystuje ponad 40 czynników do określenia wyniku, ale główne dwa to:

-Jakość backlinków prowadzących do strony

-Autorytet witryny

DA jest idealnym wskaźnikiem do porównywania jednej witryny z drugą lub kontrolowania siły witryny w czasie. DA wykorzystuje logarytmiczną skalę 100 punktów, w idealnym przypadku osiągając 100.

6. Taktyki poprawy Google Page Rank (PR) i Domain Authority (DA)

Ponieważ oba te elementy są dość podobne, proponujemy kilka rozwiązań, aby poprawić zarówno PR, jak i DA. Poniższa lista zawiera praktyczne porady, które możesz wykonać samodzielnie.

Usuń linki słabej jakości

Chociaż jest to zadanie, które zazwyczaj wykonują webmasterzy, możesz rozważyć zrobienie tego samodzielnie. Zacznij od użycia Google do śledzenia innych stron, które wspominają o Tobie. Jeśli mają one niską lub złą reputację, wtedy możesz poprosić je o usunięcie Twojego linku z ich stron.

Zdobądź silne backlinki

Jak zdobyć silne backlinki?

-Zacznij tworzyć ciekawe treści, aby ludzie znaleźli twoją stronę i dzielili się nią z innymi. Treściami, które mogą zdobyć sporo linków są na przykład przewodniki.

-Udostępniaj swoje treści na portalach społecznościowych, ponieważ są one kolejną drogą redystrybucji Twoich linków, a dzięki tej taktyce możesz zdobyć polubienia, komentarze itd., które funkcjonują jako sygnały społeczne dodające punkty do Twojej reputacji, a tym samym podnoszące Twój PageRank.

-Aktywnie uczestnicz w forach i społecznościach, aby dzielić się informacjami. Jest to świetny sposób na dystrybucję linków i dotarcie ze swoją treścią lub stroną do innych.

-Twórz, rozwijaj i wzmacniaj swoje relacje z influencerami, blogerami, konsultantami i redaktorami. W każdej branży powinieneś już wiedzieć, że istnieje szereg renomowanych postaci, których ludzie słuchają i którym ufają. Wykorzystaj to, aby rozwinąć relacje z nimi, ponieważ będą one w stanie zwiększyć dystrybucję twoich treści.

-Blogowanie gościnne. Ta praktyka została w pewien sposób zdyskredytowana przez Google, ale jednak nie do końca. Kiedyś blogowanie gościnne przynosiło świetne efekty, aczkolwiek większość postów była słabej jakości. Jeśli jesteś w stanie stworzyć ciekawy artykuł, to powinieneś korzystać z tej metody.

-Promuj obrazy i filmy poprzez infografie, zdjęcia, prezentacje, webinaria, filmy przychodzące. YouTube dodaje dużo wagi i reputacji.

-Dokonaj wkładu jakościowego poprzez komentarze do innych artykułów lub stron, gdzie możesz wspomnieć o swoim linku.

7. Jak zweryfikować ranking swojej strony w Google?

Za pomocą Open PageRank można łatwo, po wejściu na stronę https://www.domcop.com/openpagerank/, sprawdzić page rank strony

Podsumowując chcę stwierdzić, że należy zwracać uwagę na takie czynniki jak PageRank, czy Domain Authority, ponieważ zazwyczaj im te wskaźniki są wyższe, tym większe są szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *