Krótki przewodnik na temat pozycjonowania lokalnego

Prowadząc lokalny biznes powinieneś nabyć wiedzę na temat pozycjonowania lokalnego. Z tego przewodnika dowiesz się:

-podstawy lokalnego SEO

-badanie słów kluczowych

-czynniki rankingowe lokalnego SEO

-narzędzia lokalnego SEO

Podstawy lokalnego SEO

Lokalne SEO polega na zaznaczaniu swojej obecności w lokalnych wyszukiwaniach. Jest to ważne, ponieważ wiele osób używa wyszukiwarek, aby znaleźć lokalne firmy.

Oto kilka statystyk:

30% wszystkich wyszukiwań mobilnych jest związanych z lokalizacją

78% osób, które szukają czegoś w pobliżu na swoich telefonach, odwiedza firmę w ciągu jednego dnia

28% wyszukiwań czegoś w pobliżu kończy się zakupem

Jak działa lokalne SEO?

Google pokazuje dwa rodzaje wyników wyszukiwania dla wyszukiwań lokalnych. Są to wyniki związane z mapami i wyniki organiczne. Możesz znaleźć się w obu z nich. Pakiet map to funkcja Google SERP, która pokazuje najlepsze lokalne oferty biznesowe i mapę. Często pojawia się na samej górze wyników wyszukiwania Google dla wyszukiwań lokalnych.

Organiczne wyniki wyszukiwania

Organiczne wyniki wyszukiwania to rzeczywistość Google którą znamy. Będzie Ci zależeć, aby Twoja strona znalazła się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwań na interesujące Cię hasła.

Badanie słów kluczowych w lokalnym SEO

Badanie słów kluczowych to proces zrozumienia, jak użytkownicy wyszukują lokalne usługi, które oferujesz. Oto jak zrobić takie badanie:

Znajdź słowa kluczowe związane z usługami

Jeśli prowadzisz firmę budowlaną z Krakowa, podstawowym słowem kluczowym jest dla Ciebie „firma budowlana Kraków”. Jednakże warto zrobić dokładniejsze badanie słów kluczowych i spróbować znaleźć się na wysokich pozycjach na inne frazy takie jak na przykład:

„remonty mieszkań Kraków”

„usługi budowlane Kraków”

„prace wykończeniowe Kraków”

Powinieneś więc najpierw zrobić listę wszystkich usług, które oferujesz. To pomoże Ci zmaksymalizować swoją obecność na zapytania, które wyszukują Twoi klienci. Świetnym narzędziem do analizy słów kluczowych jest Google Keyword Planner. Wpisując do narzędzia frazę „firma budowlana Kraków” narzędzie zwraca nam kolejnych kilkanaście fraz kluczowych, wraz z podaniem średniej miesięcznej liczby wyszukiwań.

Lokalne czynniki rankingowe

Jak wspomniałem wcześniej jeśli chodzi o lokalne SEO, warto znaleźć się w mapach Google oraz w wynikach organicznych. Czynniki rankingowe różnią się w zależności od tego, gdzie chcesz się znaleźć – ale niektóre są ważne dla obu. Pewne czynniki rankingowe „nakładają się”, tzn. są ważne zarówno dla map Google jak i wyników organicznych.

Oto co jest ważne dla każdego z tych czynników:

Profil biznesowy Google

Profil biznesowy Google to lokalna lista zawierająca informacje o Twojej firmie. Jest on darmowy i pozwala pojawić się w Google Maps. Twój profil biznesowy Google jest najważniejszym czynnikiem rankingowym dla pokazania się w mapach. Oprócz znalezienia się wyżej w wynikach wyszukiwania, Google stwierdza, że klienci są o 70% bardziej skłonni do odwiedzania firm z kompletnym profilem biznesowym. Są również o 50% bardziej skłonni rozważyć zakup u nich. Jest więc jasne, że kompletny i zoptymalizowany Profil Biznesowy jest niezbędny, jeśli chcesz przyciągnąć więcej klientów.

Oto kilka wskazówek dotyczących zakładania profilu biznesowego:

-Bądź konkretny, gdy ustawiasz swoją kategorię biznesową

-Ustaw godziny pracy (w tym godziny świąteczne)

-Dodaj swój adres (jeśli masz sklep)

-Ustaw swój obszar usług

-Dodaj produkty lub usługi, które oferujesz

-Dodaj zdjęcia

-Poproś klientów o recenzje

Wizytówki NAP

Wizytówki NAP wymieniają nazwę, adres i numer telefonu Twojej firmy w Internecie. Istnieje kilka najważniejszych wizytówek NAP do których powinieneś dodać swoją lokalną firmę takich jak:

panoramafirm.pl

oneplace.marketplanet.pl

aleo.com

baza-firm.com.pl

godzinyotwarcia24.pl

biznesfinder.pl

szukajfirmy.com.pl

Recenzje

Recenzje odnoszą się do ilości i jakości recenzji na Twoim profilu Google Business i w innych miejscach w sieci. Umieszczenie recenzji na swoim profilu biznesowym Google i w innych miejscach buduje zaufanie w oczach Google i klientów.

Wskazówki:

Wiele z tych wskazówek dotyczących zdobywania większej liczby recenzji pochodzi od samego Google:

-Przypomnij klientom, aby zostawili recenzje (możesz utworzyć i udostępnić link do recenzji w Google Business Manager)

-Skup się na zdobywaniu recenzji na swoim profilu biznesowym Google

-Odpowiadaj na recenzje, aby budować zaufanie (do tego potrzebny jest zweryfikowany profil biznesowy Google)

Linki

Linki działają jak głosy dla Twojej witryny z innych stron. W 2016 roku Google powiedziało, że backlinki są jednym z trzech najważniejszych czynników rankingowych. Dodatkowo, wiele badań wykazało silną korelację pomiędzy linkami a ruchem organicznym.

Wskazówki:

-Zdobądź linki z innych stron o najwyższej pozycji

-Zdobądź linki, które posiada Twoja konkurencja

-Odzyskaj utracone linki poprzez przekierowanie starych wersji stron do nowych wersji

On-page SEO

On-page SEO polega na wprowadzeniu zmian w treści strony, aby pomóc jej w uzyskaniu wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wskazówki:

-Dostosuj swoje strony do intencji wyszukiwania

-Zamieść informacje kontaktowe na swojej stronie

-Pisz atrakcyjne tytuły i opisy meta

-Używaj opisowych, przyjaznych dla SEO adresów URL

-Optymalizuj swoje obrazy

-Umieszczaj wewnętrzne linki do ważnych podstron

-Zamieść szczegóły, które mają znaczenie dla wyszukiwarek

Narzędzia lokalnego SEO

Oto kilka narzędzi, które będą pomocne przy pozycjonowaniu lokalnym:

Google Business Manager

Google Business Manager, dawniej Google My Business, to sposób, w jaki zarządzasz swoim profilem biznesowym Google. Zarejestrowanie się w nim jest całkowicie darmowe i jest to coś, z czego każdy właściciel lokalnego biznesu powinien korzystać.

Konsola wyszukiwania Google

Google Search Console to darmowe narzędzie do monitorowania wydajności Twojej witryny. Informuje Cię o tym, jak duży jest ruch na Twojej stronie, ile podstron zostało zaindeksowanych, oraz co musisz poprawić.

Grid My Business

Grid My Business pokazuje pozycje rankingowe map pack dla słowa kluczowego w obszarze wokół Twojej firmy. Jest to usługa bezpłatna i jest przydatna do zrozumienia, czy i gdzie lokalni użytkownicy mogą zobaczyć Twoją firmę.

Planer słów kluczowych Google

Google Keyword Planner to darmowe narzędzie do badania słów kluczowych od Google. Jest to przydatne źródło zakresów wolumenu wyszukiwania na poziomie lokalnym.

Lokalne pozycjonowanie, znane również jako SEO lokalne, to strategia optymalizacji witryny internetowej, która ma na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania dla lokalnych zapytań. Polega ono na dostosowaniu treści, tagów meta, atrybutów geolokalizacyjnych i innych czynników, aby witryna była bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek internetowych w kontekście lokalnych wyszukiwań. Głównym celem lokalnego pozycjonowania jest zapewnienie, że witryna internetowa jest wyświetlana na szczycie wyników wyszukiwania dla użytkowników znajdujących się w konkretnym obszarze geograficznym. Jest to szczególnie istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz usług lokalnych, które chcą dotrzeć do swojej lokalnej społeczności i przyciągnąć klientów, którzy poszukują produktów lub usług w ich okolicy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *