Określanie konkurencyjności słowa kluczowego

Masz już swoją stronę internetową, ale nadal jesteś nisko w wynikach Google. Zastanawiasz się więc, co możesz zrobić, żeby awansować na wyższe pozycje. Po pierwsze sprawdź swoją stronę pod kątem technicznego SEO, oraz zadbaj o treść na swojej stronie www. Oprócz tego musisz ustalić na jakie słowa kluczowe chcesz znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeśli przykładowo jesteś właścicielem firmy budowlanej z Rzeszowa, to pierwsze podstawowe słowa kluczowe nasuwają się same. „Firma budowalana Rzeszów”, „remonty mieszkań Rzeszów” „Rzeszów remonty domów” itd. Jesteś w stanie samemu określić kilkanaście fraz kluczowych na które chciałbyś znaleźć się wysoko. W taki sposób działa pozycjonowanie lokalne, które w pewnym sensie jest łatwiejsze od pozycjonowania ogólnego. Przy pozycjonowaniu lokalnym zazwyczaj wystarczy kilkanaście fraz opisujących Twoją działalność + miejsce wykonywania Twojej działalności. Jeśli chcesz zdobyć wysokie miejsca na frazy ogólne takie jak na przykład „tworzenie stron internetowych” pozycjonowanie będzie dużo trudniejsze, ponieważ znajduje się tam wiele stron konkurencji działających w branży od wielu lat. Dlatego tak ważną kwestią przy pozycjonowaniu ogólnym jest znalezienie fraz kluczowych z długiego ogona, na które łatwiej będzie Ci awansować na wysokie miejsca. Jeśli dopiero startujesz to ciężko będzie Ci znaleźć się w TOP 10 na frazę „projektowanie stron www”. Będzie to możliwe dopiero po jakimś czasie, kiedy to Twoja strona zyska zaufanie w Google.

Jak więc widać, czasami już na pierwszy rzut oka możemy ocenić konkurencyjność danego słowa kluczowego. Nie zawsze jest to jednak takie proste. Jest wiele słów kluczowych, które na pozór wydają się być porównywalnie trudne, a kiedy przyjrzymy się faktom, jedno z nich jest szukane znacznie częściej. Dlatego warto przeprowadzić badanie słów kluczowych. Badania słów kluczowych dostarczają konkretnych danych na temat wyszukiwania, które pomagają odpowiedzieć na takie pytania jak:

Czego szukają ludzie?

-Ile osób tego szuka?

Ciekawym narzędziem do analizy konkurencyjność słów kluczowych jest Google Keyword Planner. Żeby móc sprawdzić słowa kluczowe, nie trzeba posiadać aktywnej kampanii reklamowej. Aby z korzystać z planera słów kluczowych należy założyć konto Google Ads. Wystarczy przełączyć się na „tryb eksperta”, a potem kliknąć „Utwórz konto bez kampanii”. Następnie wybierz „Narzędzia i ustawienia” i wybierz „planer słów kluczowych”. W taki sposób możesz sprawdzić konkurencyjność danej frazy.

Google podaje następujące informacje:

-średnia miesięczna liczba wyszukiwań (1-10 tys, 100-1tys, 10-100 wyszukiwań)

-zmiana przez 3 miesiące

-zmiana rok do roku

-konkurencja

-stawka za górę strony (górny zakres)

-stawka z górę strony (dolny zakres)

Wychodząc z założenia że naszą kluczową frazą jest „tworzenie stron www” możemy znaleźć w taki sposób kilka fraz niszowych z zakresem 100-1000, lub 10-100 wyszukiwań miesięcznie. Dzięki tej analizie jesteś w stanie określić, na które frazy kluczowe będzie łatwiej Ci awansować do TOP 10 na początku Twojej działalności. Planer słów kluczowych jest przydatnym narzędziem, ale to jak bardzo Ci pomoże, zależy od branży w której działasz. Wpisując „tworzenie stron www” jako twoją główną frazę, znajdziesz tylko kilka innych fraz kluczowych na których możesz skupić się. Spróbuj wpisać tam „pozycjonowanie stron”, a znajdziesz co najmniej kilkadziesiąt niszowych fraz. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć ruch, skorzystanie z tego narzędzia pomoże znaleźć Ci wiele nowych fraz, o których wcześniej nie pomyślałeś. Prześledź wszystkie informacje, które Google podaje na temat tych fraz, oraz zrozum intencje wyszukiwania użytkownika, a następnie spróbuj znaleźć się na nie wysoko. Możesz to zrobić choćby poprzez tworzenie bloga i pisanie artykułów, którym nadasz odpowiedni tytuł.
Ponieważ zarówno słowa kluczowe o wysokiej, jak i niskiej konkurencyjności mogą być korzystne dla Twojej witryny, poznanie wolumenu wyszukiwania może pomóc w ustaleniu priorytetów słów kluczowych i wybrać te, które dadzą Twojej witrynie największą przewagę strategiczną.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *