Promocja swojej firmy na Facebooku

Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób stworzyć plan treści na Facebooku, który będzie dobrze współgrał z nadrzędną strategią content marketingu Twojej marki. Facebook jest najczęściej używaną platformą social media na świecie. Aby rozwinąć swoją markę powinieneś również korzystać z tego narzędzia. Najprawdopodobniej posiadasz konto na Facebooku i często z niego korzystasz. Twoja firma także powinna znaleźć się na tej platformie społecznościowej. Jeżeli jeszcze nie jesteś obecny na facebooku, powinieneś jak najszybciej założyć tam konto i promować swoją markę. Aby w pełni wykorzystać potencjalny zasięg facebooka, potrzebujesz odpowiedniego planu.

Jak Facebook może przyczynić się do strategii content marketingu Twojej marki?

Jako część nadrzędnej strategii marketingu treści, publikowanie na Facebooku może pomóc w zwiększeniu zasięgu i budowaniu świadomości marki. Może także spowodować zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej. Ze względu na sam zasięg Facebooka, możliwości łączenia się z odbiorcami są bardzo szerokie.

Wstępne kroki do marketingu na Facebooku: Utwórz stronę biznesową

Zanim przejdziemy dalej, najpierw upewnij się, że masz stronę założoną na Facebooku. Różnią się one znacznie od profili osobistych, ponieważ oferują unikalne i korzystne funkcje i narzędzia dostosowane do firm.

Aby rozpocząć tworzenie strony na Facebooku, skorzystaj z tego linku: facebook.com/pages/create

Będziesz musiał wypełnić kilka podstawowych informacji o swojej firmie, w tym nazwę marki, kategorię marki i krótkie bio. Po utworzeniu podstawowej strony, możesz dodać bardziej szczegółowe informacje i dostosować ją do swojej działalności. Po utworzeniu strony, powinieneś zaprosić obecnych klientów, przyjaciół, i kogokolwiek innego, kto może być zainteresowany polubieniem strony. Na Facebooku, polubienie strony jest równoznaczne z podążaniem za nią. Osoby, które polubią Twoją stronę automatycznie zobaczą Twoje posty w swoich kanałach i będą mogły śledzić Twoją aktywność, w tym wszystkie treści, które zamieszczasz. Wysyłanie zaproszeń do polubienia jest więc szybkim sposobem na powiadomienie obecnych odbiorców na Facebooku, że założyliście tam swój biznes w bardziej oficjalny sposób.

Jak stworzyć strategię content marketingu na Facebooku?

Każdy fragment treści, który opublikujesz na Facebooku może zawierać linki wskazujące na:

Treści Twojego bloga

Strony zapisu do newslettera

Konkretnej strony docelowej dla produktu lub usługi

Oto kilka kroków do stworzenia strategii content marketingu:

1. Ustal cele dla swojego marketingu treści na Facebooku

Twoje cele będą napędzać każde działanie, które podejmujesz, oraz budować resztę planu.

Twoje cele mogą być niezwykle proste, takie jak:

-Napędzić większy ruch na swojej stronie

-Budowanie świadomości marki

-Generowanie leadów

Następnie zdecyduj, w jaki sposób będziesz śledzić i mierzyć swoje cele. Na przykład, możesz użyć Google Analytics, aby śledzić jaki procent odwiedzających Twoją stronę pochodzi z postów na Facebooku.

2. Zdefiniuj swoją publiczność

Musisz odkryć jakie cele, wyzwania, preferencje i nawyki mogą być szczególne dla ludzi, którzy znajdą cię na Facebooku. Jeśli zaczynasz od początku, poszukaj informacji z rozmów z osobami, które pasują do formy Twojego idealnego klienta. Zrób wywiad z nimi, aby odkryć, jakiego rodzaju treści potrzebują i jak możesz im pomóc. Jeśli masz pulę istniejących zwolenników na Facebooku, skorzystaj z darmowego narzędzia Audience Insights, aby dowiedzieć się więcej o nich, w tym o danych demograficznych i behawioralnych. Aby je znaleźć, przejdź do Ads Managera i kliknij ikonę menu w lewym pasku narzędzi.

3. Zdecyduj, co będziesz publikować i jak często

Kiedy już wiesz, dla kogo tworzysz, możesz ustalić, jakie typy treści będziesz publikować i jak często. Jest to ważne, ponieważ:

-Ustanawia odpowiedzialność

-Sprawia, że Twoje wysiłki są skoncentrowane

Zacznijmy od tego, co będziesz publikować. Aby to ustalić, rozważ następujące pytania:

-Jakiego rodzaju treści chce Twoja publiczność i co lubi oglądać na Facebooku?

Przykład: Twoi odbiorcy mogą lubić czytać posty tekstowe, udostępniać obrazy i infografiki, lub porady i krótkie filmy wideo. A może lubią mieszankę wszystkich trzech. Jeśli nie jesteś pewien, które typy treści będą się sprawdzać, eksperymentuj, aby zobaczyć, co się najlepiej sprawdza.

-Na jakich obszarach tematycznych mogę się skupić, aby wykorzystać swoją wiedzę i pomóc odbiorcom?

Przykład: Sprzedajesz usługi pisania treści dla marek ze zdrową żywnością. Twoje treści skupiają się głównie na dostarczaniu porad i wskazówek dotyczących pisania treści na temat zdrowia i gotowania. Staraj się reklamować jako ekspert od tej dziedziny wiedzy.

-Określ, jak często będziesz zamieszczać posty

Pamiętaj o najlepszych praktykach dotyczących zamieszczania postów w mediach społecznościowych, gdy podejmujesz decyzję. Generalnie zaleca się umieszczanie przynajmniej 1 posta tygodniowo, aby profil był aktualizowany regularnie.

4. Stwórz i przestrzegaj wytycznych dotyczących stylu marki

Jeśli publikujesz treści na innych kanałach, takich jak blog, być może masz już zdefiniowane wytyczne dotyczące stylu marki. Jeśli jednak zaczynasz od zera lub nie masz żadnych wytycznych, następnym krokiem jest ich stworzenie. Twoje treści powinny być spójne i powinieneś wyrażać w nich określone zdanie na dany temat. Dzięki temu osobowość Twojej marki będzie bardziej wyrazista.

Wytyczne dotyczące stylu Twojej marki obejmują:

-Twój preferowany głos marki (osobowość Twojej marki)

-Preferowany ton (jak brzmisz, kiedy piszesz/mówisz/komunikujesz się)

-Preferencje interpunkcyjne i gramatyczne

-Zasady używania i odwoływania się do nazwy Twojej marki w treściach

-Zasady używania wizualizacji w treściach

-Zasady eksponowania logo

-Zasady pisania postów w mediach społecznościowych, w tym jak formatować podpisy, jak używać hashtagów

-Źródła inspiracji

5. Stwórz kalendarz mediów społecznościowych

To poręczne narzędzie jest obowiązkowym elementem każdej strategii contentowej. Niezależnie od tego, czy używasz prostego arkusza kalkulacyjnego, czy bardziej rozbudowanego narzędzia, potrzebujesz kalendarza, aby zorganizować, zaplanować i śledzić swoje kolejne treści, oraz dzień / godzinę, w której zostaną opublikowane. W zależności od potrzeb i wybranego narzędzia, możesz prowadzić jeden kalendarz z zakładkami dla każdego kanału, lub możesz rozdzielić swoje kalendarze (jeden dla bloga, jeden dla Facebooka, itd.). Dobry kalendarz będzie zawierał tygodniowe i miesięczne widoki harmonogramu treści. To pomoże Ci upewnić się, że publikujesz właściwą mieszankę formatów z dobrym zestawem tematów.

6. Zaangażuj się

Aby odnieść sukces w marketingu treści na Facebooku, musisz nie tylko zamieszczać posty, ale także angażować się.

Kilka wskazówek:

-Bądź responsywny. Odpowiadaj tak szybko jak to możliwe (w granicach rozsądku) na komentarze, tagi i wiadomości.

-Prowadź rozmowy. Nie bój się odpowiadać na komentarze. Zadawaj pytania, proponuj pomysły i bądź przyjazny.

-Zapewnij obsługę klienta. W zależności od firmy, wielu klientów zwraca się do Facebooka, aby skontaktować się z nimi, gdy mają problem z produktem lub usługą (64% ludzi woli wysłać wiadomość niż zadzwonić do firmy).

-Udostępniaj i angażuj się w treści innych osób.

7. Śledź i analizuj wyniki

Niezależnie od celów marketingu treści na Facebooku, należy śledzić postępy w ich kierunku, okresowo sprawdzając odpowiednie dane. Na przykład, jeśli Twoim celem jest budowanie świadomości marki, możesz śledzić odsłony i polubienia strony – oba z nich znajdziesz na wbudowanym Facebook’s Page Insights. Tutaj znajdziesz również zapis wszystkich postów, które opublikowałeś, w tym metryki dla każdego z nich, takie jak zasięg i zaangażowanie. Będzie to bardzo przydatne, gdy będziesz dopracowywał typy treści i tematy, które zamieszczasz.

Najlepsze typy postów na Facebooku dla content marketingu

Aby uzyskać największe zaangażowanie, prawdopodobnie będziesz musiał opublikować mieszankę typów treści na Facebooku. Oto najlepsze typy postów:

Posty tekstowe

Ten typ postu cieszy się najwyższym wskaźnikiem zaangażowania spośród wszystkich możliwych typów. Użyj ich, aby podzielić się gorącym tematem lub zadać pytanie.

Posty z linkami

Posty z linkami zawierają link do treści spoza Facebooka. Ten typ postu jest świetny do dzielenia się najlepszymi treściami na blogu, nowym produktem lub usługą, a nawet stroną zapisu na listę e-mailową. Jeśli Twoja strona internetowa/blog jest Twoim głównym kanałem treści, jest to miejsce, w którym będziesz konwertować i przechwytywać leady.

Posty ze zdjęciami

Posty ze zdjęciami zawierają jedno zdjęcie (lub karuzelę zdjęć). Mogą zawierać krótki podpis lub hashtagi i są drugim najlepszym typem postu pod względem zaangażowania na Facebooku. W zależności od branży, w której działasz, istnieje wiele opcji udostępniania zdjęć: fotografie produktów, zdjęcia z życia codziennego, infografie, cytaty i inne.

Filmy wideo

Filmy wideo są niesamowicie wciągające i przekazują informacje jak żaden inny rodzaj mediów. Na Facebooku, istnieje kilka różnych typów wideo, które można opublikować:

Krótkie filmy- Ten format jest odpowiedzią na popularność TikTok

Filmy na żywo: Przesyłaj strumieniowo do swoich followersów, którzy mogą Cię oglądać i komentować w czasie rzeczywistym.

Standardowe filmy: Na Facebooka możesz wrzucać także dłuższe filmy, takie jak tutoriale, wywiady, dema czy nagrania webinarów.

Zwiększaj swój zasięg dzięki content marketingowi na Facebooku

Content marketing na Facebooku jest wartościowym dodatkiem do Twoich ogólnych działań marketingowych. Platforma ta jest najczęściej używaną siecią społecznościową na świecie. Jeśli Twoi odbiorcy korzystają z Facebooka, powinieneś utrzymywać tam obecność z wartościowymi treściami, aby zaangażować ich zainteresowanie i pielęgnować ich połączenie. Kluczem jest skupienie się na swojej stronie internetowej i treści bloga, a następnie użyć Facebooka jako kanału wtórnego, aby poszerzyć swój zasięg. Dzięki inteligentnej strategii treści, będziesz w stanie zintegrować i zarządzać swoim marketingiem treści na Facebooku z marketingiem treści na blogu, tak aby łączyły się. Ostatecznie, klienci chcą łączyć się z markami, które lubią w mediach społecznościowych. Nie pozwól, aby ta możliwość uciekła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *